Czytasz dzięki

„Battery Day” rozczarował, akcje Tesli staniały

opublikowano: 23-09-2020, 06:18

Sądząc po reakcji inwestorów, „Battery Day” nie spełnił oczekiwań, pisze Reuters.

Prezes Elon Musk oraz inni przedstawiciele władz Tesli zaprezentowali we wtorek szereg innowacyjnych rozwiązań, które spółka zamierza zastosować w przyszłości. Rynek nie dał się porwać. Akcje Tesli taniały na zamknięciu o 5,6 proc., a w handlu posesyjnym o 6,9 proc., co obniżyło wartość rynkową spółki o ok. 50 mld USD.

- Nic, o czym mówił Musk, co dotyczyło akumulatorów, nie jest już zrobione. Nie ma nic konkretnego – powiedział Craig Irwin, analityk Roth Capital Partners.

Reuters zwraca uwagę, że inwestorzy oczekiwali dwóch rzeczy: akumulatora na „milion mil”, wytrzymującego 10 lat lub więcej, a także obniżenia kosztu 1 kWh akumulatora do poziomu, który pozwoliłby obniżyć cenę aut elektrycznych do ceny aut z silnikami spalinowymi. Te oczekiwania nie zostały spełnione, twierdzi agencja.

Musk zapowiedział we wtorek obniżenie w ciągu kilku lat kosztu akumulatorów o połowę, zwiększenie ich produkcji przez Teslę, a także obniżenie w ciągu trzech lat ceny auta elektrycznego do ok. 25 tys. USD. Ogłosił, że nowa generacja akumulatorów spółki, których produkcja może ruszyć za trzy lata, będzie miała większą trwałość i pięć razy więcej energii, co pozwoli poprawić zasięg aut elektrycznych o 16 proc.. Zapowiedział, że spółka chce w przyszłości produkować nawet 20 mln samochodów rocznie. Przyznał jednocześnie, że Tesla nie ma jeszcze w pełni przygotowanych projektów i procesów produkcyjnych pozwalających osiągnąć przedstawione ambitne cele dotyczące akumulatorów i aut.

Tesla pokazała we wtorek także nową wersję auta. Model S Plaid ma zasięg prawie 840 km i może jechać z prędkością 320 km /h. Samochód będzie kosztował 140 tys. USD, a dostawy ruszą w 2021 roku. 

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane