Będą rosnąć wydatki na reklamę w prasie, radiu i na outdoor

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-03-2005, 16:02

Wydatki na reklamę w prasie, radiu i na reklamę zewnętrzną oraz w innych mediach nietelewizyjnych będą w najbliższych latach rosły kosztem telewizji - wynika z opublikowanego w piątek raportu PRO Media House.

Wydatki na reklamę w prasie, radiu i na reklamę zewnętrzną oraz w innych mediach nietelewizyjnych będą w najbliższych latach rosły kosztem telewizji - wynika z opublikowanego w piątek raportu PRO Media House.

"W 2004 roku wydatki na reklamę w mediach PRO, czyli prasa radio, outdoor i inne media nietelewizyjne wyniosły 42 proc., co oznacza wzrost o 4 pkt proc. w stosunku do 2003 roku. Trend wzrostowy mediów PRO kosztem telewizji w 2005 roku i kolejnych latach jeszcze bardziej się nasili. Potencjał wzrostu określa 62-proc. udział mediów PRO w globalnym torcie reklamowym" - napisali autorzy raportu.    

Wydatki na reklamę w mediach w 2004 roku wyniosły 11,7 mld zł, z czego wydatki na reklamę w telewizji stanowiły 58 proc.

"Media PRO charakteryzują się znacznie większą precyzją w docieraniu do ściśle określonych grup docelowych. Obrazowo można tę sytuację porównać do efektu strzału kulomiotu w przypadku TV i snajpera w przypadku mediów PRO. Powodem większej precyzji jest różnorodność" - wyjaśnili.

Zdaniem przedstawicieli PRO Media House, stacje ogólnokrajowe walcząc o reklamodawców maksymalnie ujednolicają swój program, dopasowując go do gustu masowego odbiorcy. W efekcie programy poszczególnych kanałów komercyjnych niewiele się różnią.

"Wyselekcjonowanie konkretnego widza o interesującym nas profilu może być trudne. Dopóki kanały tematyczne nie staną się masowe w sensie dostępu do nich, reklamodawcy będą skazani na reklamowanie swojego produktu u wszystkich" - napisali.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane