Będzie nowa marka lub rewolucja w Simplusie

Marcin Kuśmierz
31-01-2005, 00:00

Plus chce pozyskać w tym roku co najmniej 1,5 mln nowych użytkowników. W realizacji tego celu może mu pomóc wprowadzenie nowej marki.

Strategia Polkomtela, operatora sieci Plus GSM, jest gotowa.

— Na koniec roku chcemy obsługiwać co najmniej 8,5 mln użytkowników. To nasz plan minimum — zapowiada Mirosław Bielicki, wiceprezes Polkomtela.

Do sieci Plus GSM ma więc zostać przyłączonych tyle nowych abonentów ile w 2004 r.

Szybciej niż rynek

Operator, który na koniec roku miał nieco ponad 7 mln użytkowników, uważa, że jego rynkowy udział rośnie w tempie 0,1-0,2 proc. miesięcznie. Zamierza przyśpieszyć, dlatego w najbliższych kilku dniach zaprezentuje zupełnie nowe oferty dla klientów kontraktowych. Później przyjdzie czas na modyfikację ofert bez abonamentu, zapewniających mu dziś 50-proc. udział we wzroście przychodów.

Operator zamierza uzupełnić ofertę, po tym jak repozycjonował ofertę Simplus Team do nastoletnich użytkowników. Ma powstać produkt dla mieszkańców miast, który konkurowałby przede wszystkim z ofertą Era Tak Tak. Możliwości są dwie.

— W grę wchodzi repozycjonowanie istniejącej oferty bądź wprowadzenie na rynek kolejnej marki — mówi Mirosław Bielicki.

Trudno sobie jednak wyobrazić, aby Polkomtel chciał kolejny raz zmieniać profil użytkownika Simplusa bądź próbował walczyć o mieszkańców dużych miast ofertą Sami Swoi. Ta ostatnia pozyskała 300 tys. użytkowników, głównie na obszarach wiejskich i w małych miasteczkach. Operator zdecyduje się więc prawdopodobnie na wprowadzenie nowego produktu.

Ponad plan

Polkomtel chwali się dobrym rokiem. Bazę użytkowników powiększył o 1,5 mln (1 mln pozyskał w trzecim i czwartym kwartale). Klienci kontraktowi zapewniają mu dziś 80 proc. przychodów, co według przedstawicieli telekomu gwarantuje stabilny poziom przychodów. Szczegółowe wyniki finansowe będą znane w lutym. Telekom twierdzi, że są bardzo dobre.

— Przekroczyliśmy plany dotyczące wielkości przychodów i zysku netto — mówi Mirosław Bielicki.

Operator szacuje, że wartość przychodów wszystkich graczy na tym rynku wzrośnie w 2005 r. około 10 proc. Polkomtel zakłada, że uda mu się rosnąć szybciej od konkurentów. Co najmniej o kilka procent.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Będzie nowa marka lub rewolucja w Simplusie