Belvedere traci ochronę

WIS
opublikowano: 06-04-2011, 00:00

Z Francji płyną niepokojące informacje dotyczące producenta wódki Sobieski.

Z Francji płyną niepokojące informacje dotyczące producenta wódki Sobieski.

Akcjonariusze, pracownicy i kontrahenci Grupy Belvedere, do której należą takie marki alkoholi jak Sobieski czy Krupnik, w napięciu oczekiwali na poniedziałkowe posiedzenie Trybunału Handlowego we francuskim Dijon. Miał przesądzić o losie postępowania naprawczego spółki Belvedere (spółki matki). O werdykcie spółka poinformowała dopiero wczoraj popołudniu.

— Sąd gospodarczy w Dijon anulował plan naprawczy spółki Belvedere w związku z rzekomym niedopełnieniem przez nią warunków. Będziemy się odwoływać od tej decyzji w innym sądzie — informuje Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i znaczący akcjonariusz Belvedere.

Sąd zarzucił firmie, że nie wypełniła właściwie warunków pierwszej spłaty zadłużenia. Przedstawiciele spółki twierdzą, że wywiązała się z płatności przewidzianej w planie naprawczym, co zostało zresztą potwierdzone przez komisarzy nadzorujących realizację planu.

— Pomimo niespodziewanego biegu wydarzeń w trybunale (rozwiązanie planu naprawczego w świetle spełniania przez spółkę zobowiązań finansowych), zarówno dla funkcjonowania polskich spółek grupy, jak i francuskiej spółki Marie Brizard wczorajszy werdykt w żaden sposób nie ogranicza swobody funkcjonowania tych spółek. Spółki działają i będą działać normalnie — zapewnia Maciej Meyer, rzecznik grupy w Polsce.

Można się jednak spodziewać, że wierzyciele Belvedere wkrótce ponowią próbę szybkiego odzyskania zainwestowanych pieniędzy (m. in. obligacje Belvedere). Wraca więc widmo upadłości. A przypomnijmy, że Belvedere jest zadłużona aż na ponad 500 mln EUR (2 mld zł). Mimo to zarząd zapewnia, że spółka jest w pełni wypłacalna.

W 2010 r. obroty grupy wzrosły o ponad 5 proc. do 601,8 mln EUR (2,4 mld zł). Przyczyniła się m.in. dobra passa grupy w Polsce i USA. W naszym kraju jej sprzedaż w 2010 r. wzrosła o 7,5 proc., a udział w rynku wódki wzrósł o 3,6 pkt proc., do 20,2 proc., m.in. dzięki bijącej rekordy popularności wódki czystej pod marką Krupnik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu