Czytasz dzięki

Bez obaw przed konkurencją

  • Materiał partnera
opublikowano: 28-01-2020, 10:42

Około 7 mld zł to wartość największego w historii PKP Intercity S.A. programu inwestycyjnego. Spółka przeznaczy tę kwotę m.in. na zakup nowego i modernizację posiadanego taboru.

Strategia „PKP Intercity — Kolej Dużych Inwestycji” przewiduje do 2023 r. zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację posiadanego taboru. Do 2023 r. PKP Intercity zmodernizuje ponad 700 wagonów i kupi 185 nowych. Już teraz pasażerowie mogą skorzystać z 90 wagonów typu 111A zmodernizowanych przez FPS — H. Cegielski w Poznaniu oraz 10 wagonów 140A-10, których przebudowę wykonało konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i bydgoskiej Pesy.

W latach 2018-19 zrealizowaliśmy istotną część przyjętego programu inwestycji. Dotychczasowe kontrakty na tabor mają wartość ponad 4 mld zł — mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity S.A. [FOT. ARC]
Zobacz więcej

OGROMNE KONTRAKTY:

W latach 2018-19 zrealizowaliśmy istotną część przyjętego programu inwestycji. Dotychczasowe kontrakty na tabor mają wartość ponad 4 mld zł — mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity S.A. [FOT. ARC]

W przyszłości pasażerowie zyskają także 12 nowych i 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ponadto przewoźnik kupi 118 i zmodernizuje około 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Część z nich będzie rozwijać prędkości 200 km/h lub wyższe. Spółka rozszerzyła umowę z nowosądeckim Newagiem na dostawę 20 lokomotyw o kolejne 10 pojazdów. Tym samym PKP Intercity otrzymają łącznie 30 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych, a wartość zamówienia wzrośnie do 551,4 mln zł brutto.

Poznańska FPS H. Cegielski realizuje już dla PKP Intercity kontrakty na budowę 81 nowych wagonów do połączeń ekspresowych (w tym 55 w zamówieniu podstawowym oraz 26 w ramach zatwierdzonego już prawa opcji) oraz na przebudowę 10 sztuk wagonów restauracyjnych. Modernizację wagonów zlecono także firmie PESA Bydgoszcz. PKP Intercity skorzystała z prawa opcji przy trzech zawartych umowach na unowocześnienie 163 wagonów. Dodatkowo zostaną zmodernizowane kolejne 82 pojazdy, co zapewni przewoźnikowi 245 komfortowych wagonów. W 2019 r. PKP Intercity podpisała z PESA umowę na modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych. Bydgoska spółka odnowi i zmodyfikuje 14 jednostek ED74. Taborową nowością będzie natomiast 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które wyprodukuje dla przewoźnika firma Stadler Polska. Nowe pojazdy będą przypominały wyglądem jednostki Flirt 3.

Unowocześniony tabor ma przyciągać podróżnych i zapewnić przewagę nad konkurentami. Do 2023 r. park pojazdów PKP Intercity będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany. W 94 proc. pociągów pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, a w co najmniej 77 proc. z bezprzewodowego internetu. W każdym pociągu przewidziana będzie również przestrzeń przystosowana dla osób na wózkach oraz wydzielone miejsce na rowery. Zdecydowanie ułatwi to podróże pasażerom mającym specjalne potrzeby. Inwestycje nie ominą także zaplecza technicznego, czyli stacji postojowych i infrastruktury towarzyszącej. 

1 mld zł - taką kwotę przekracza wartość zamówienia na 12 nowych pociągów EZT, które dla PKP Intercity S.A. zbuduje Stadler Polska. 
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane