Bez pustych deklaracji

Dorota Czerwińska
opublikowano: 29-04-2010, 00:00

Ekologia, zdrowie, pomoc ubogim, domom dziecka, budowa placów zabaw — oto przykłady społecznych działań firm.

Różne formy społecznej odpowiedzialności firm

Ekologia, zdrowie, pomoc ubogim, domom dziecka, budowa placów zabaw — oto przykłady społecznych działań firm.

Firma Alcatel-Lucent w ramach CSR chwali się przykładami stricte biznesowymi, ale także działalnością charytatywną

— Jedna z naszych inicjatyw to kampania na rzecz świadomości ekologicznej. Zachęcamy pracowników, by nie drukowali zbędnych dokumentów, segregowali odpady, zastępowali podróże służbowe telekonferencjami. Przyłączyliśmy się do akcji zbierania plastikowych nakrętek z czego są pieniądze na wózki inwalidzkie. Prowadzimy też wiele akcji charytatywnych na rzecz społeczności lokalnych. Dużo działań podejmują sami pracownicy, bo nasza firma wspiera rozwój wolontariatu pracowniczego — informuje Krystyna Dzieduszycka-Rycerska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Alcatel-Lucent

Firma prowadzi działania charytatywne poprzez Alcatel-Lucent Foundation. W 2009 r. na dwuletnie programy w Polsce fundacja przeznaczyła 200 tys. dolarów. Programy realizują Fundacja dla Polski i Gdańska Fundacja Innowacji Społecznej — wzmacniają społeczne, edukacyjne i zawodowe kompetencje dziewcząt i młodych kobiet ze środowisk ubogich i zagrożonych wykluczeniem. W styczniu 2010 r. objęto opieką osiem wychowanek domu dziecka. Chodzi o zbudowanie efektywnego systemu wsparcia dla usamodzielniających się wychowanek w odnalezieniu się na rynku pracy i w życiu społecznym.

Odpowiedzialni co dzień

Henkel Polska oprócz akcji społecznych i wolontariatu myśli o CSR na co dzień.

— Zrównoważony rozwój, czyli odpowiedzialne działanie podczas całego cyklu istnienia produktu, jest zapisane w kodzie DNA naszej firmy. Oznacza to m.in. łączenie efektywności produktów z troską o środowisko naturalne. Każdy nasz nowy produkt wspiera społeczną odpowiedzialność w co najmniej jednej z pięciu kluczowych dziedzin: energii i klimatu, wody i ścieków, surowców i odpadów, bezpieczeństwa i higieny lub postępu społecznego. Korzystający z naszej oferty dostaje gwarancję, że produkt skutecznie działa i osz-czędnie korzysta z zasobów naturalnych — mówi Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Henkel Polska.

Na przykład środki piorące Henkla mają formuły bezfosforanowe i są bardziej skoncentrowane, co zmniejszyło ilość nieobojętnych środków chemicznych odprowadzanych po praniu. Najnowsze formuły jednego z proszków i środków do zmywarek działają w niskich temperaturach, dzięki zużywa się mniej prądu i wody. Produkty do uszczelniania drzwi i okien sprawiają, że koszty ogrzewania mieszkania mogą spaść nawet o 20 proc.

Muszkieterowie w akcji

W 2002 r. właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché założyli Fundację Muszkieterów. Co roku przed Bożym Narodzeniem organizuje ona Konwój Muszkieterów — akcję wsparcia finansowego placówek opiekuńczo-wychowawczych. Dotąd wsparcie warte ponad 5 mln zł otrzymało prawie 1100 placówek.

W 2008 r. ruszyła akcja "Place zabaw Muszkieterowie". W każdej miejscowości, gdzie jest sklep Intermarché i Bricomarché ma powstać nowoczesny i bezpieczny plac zabaw. "Muszkieterowie dla Polek" to z kolei akcja prozdrowotna organizowana od 2008 r. Chodzi o ułatwienie dostępu do badań mammograficznych kobietom z mniejszych miejscowości i uświadomienie paniom znaczenia profilaktyki. Przez dwa lata objęła 6400 Polek.

Z kolei firma ubezpieczeniowa Liberty Direct od prawie dwóch lat prowadzi program "Taksówka z fotelikiem".

— W ramach programu przekazujemy korporacjom taksówkowym foteliki dla dzieci i organizujemy akcję edukowania rodziców i opiekunów o bezpiecznym przewożeniu dzieci. Dotąd akcję zorganizowaliśmy w siedmiu miastach, przekazując łącznie ponad 400 fotelików — mówi Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane