Bezpieczniej na lotniskach UE

DI
opublikowano: 28-09-2009, 14:43

Rozszerzenie Unii Europejskiej o kraje Europy Środkowo-Wschodniej pozytywnie wpłynęło na rozwój rynku systemów bezpieczeństwa związanych z kontrolą pasażerów, bagażu i ładunku na lotniskach w nowych państwach członkowskich.

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, przewiduje, że ten rynek będzie się stabilnie rozwjał do roku 2016, dzięki takim czynnikom jak: zwiększone wydatki na rozbudowę systemów prześwietlających, zwiększający się ruch lotniczy oraz surowe wymogi bezpieczeństwa, obowiązujące na lotniskach.

None
None

Rynek prześwietlania pasażerów przyniósł w 2008 roku dochody przekraczające 22,0 mln USD, a przewiduje się, że w roku 2016 osiągną one 209,0 mln USD. Natomiast rynek prześwietlania bagażu i ładunku przyniósł w 2008 roku dochody rzędu 16,0 mln USD, zaś do roku 2016 osiągnie prawdopodobnie pułap 187,0 mln USD rocznie.

„W ciągu najbliższych siedmiu lat dzięki ulepszeniom i rozbudowie terminali lotniskowych w Polsce, Rumunii, Czechach, Słowacji i Bułgarii ruch pasażerski oraz przepustowość transportu bagażu i ładunku na tamtejszych lotniskach zwiększy się o ponad 90% w stosunku do obecnie osiąganej wydajności” –  wyjaśnia Abdallah Binmadhi, analityk Frost & Sullivan. „Dzięki temy zwiększy się zapotrzebowanie na najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, które pozwolą przyspieszyć odprawę i będą zgodne z europejskimi regulacjami w zakresie bezpieczeństwa na lotniskach.”

Przewiduje się, że Polska będzie miała duży udział w rozwoju rynku systemów prześwietlania pasażerów na lotniskach. Frost & Sullivan ocenia, że w 2016 roku przepustowość lotnisk pod kątem transportu pasażerów w naszym kraju wzrośnie trzykrotnie w porównaniu ze stanem obecnym.

Według przewidywań, w 2016 roku wydatki na systemy prześwietlania pasażerów na polskich lotniskach osiągną maksymalną wysokość – około 7,7 mln USD. Główne inwestycje koncentrować się będą wokół wyposażania nowo powstających terminali w systemy wykrywania metali za pomocą promieni rentgena, a także technologie pozwalające wykrywać materiały wybuchowe oraz ciecze.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane