Biedronka dodaje skrzydeł Jeronimo

RB
opublikowano: 26-10-2007, 00:00

Zysk portugalskiego koncernu handlowego skoczył o ponad połowę. Także dzięki zakupom Polaków.

Zysk portugalskiego koncernu handlowego skoczył o ponad połowę. Także dzięki zakupom Polaków.

Szefowie Jeronimo Martins, największego w Portugalii koncernu spożywczo-handlowego, zacierają ręce. Zysk netto firmy skoczył w trzecim kwartale do 46,1 mln EUR (166 mln zł) z 29,4 mln EUR (105,8 mln zł) rok wcześniej. Analitycy spodziewali się zysku na poziomie 40 mln EUR. Po dziewięciu miesiącach roku zarobek wzrósł do 87,9 mln EUR (66,6 mln EUR przed rokiem), a przychody do 3,8 mld EUR (3,1 mld EUR).

Kwartalna sprzedaż w portugalskich supermarketach Pingo Doce wzrosła o 9 proc., ale w Feira Nova, innej sieci koncernu spadła o 3,9 proc. Wybawieniem dla Jeronimo okazała się polska Biedronka, która w trzecim kwartale sprzedała towary za 603,5 mln EUR (2,2 mld zł), czyli o 19,3 proc. więcej niż przed rokiem (zysku netto sieci koncern nie podaje).

— Do tego skoku przyczyniło się przede wszystkim otwarcie w tym roku kolejnych 110 sklepów w Polsce. Obecnie mamy ich tam 1004 — mówi E. Alexandre Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

Portugalska grupa jest obecna w naszym kraju od 12 lat i zatrudnia ponad 12 tys. pracowników. Oprócz sklepów posiada również centra dystrybucji: w Grudziądzu, Kostrzynie, Lubinie, Rudzie Śląskiej, Wyszkowie i Wojniczu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu