Biedronka rośnie na potęgę

WIS
18-01-2010, 00:00

Właściciel sieci Biedronka ma powody do dumy. Jej sprzedaż przekroczyła w 2009 r. 16 mld zł.

Właściciel sieci Biedronka ma powody do dumy. Jej sprzedaż przekroczyła w 2009 r. 16 mld zł.

Sieć dyskontów spożywczych Biedronka, która w 2009 r. zwiększyła liczbę sklepów o 163 (do 1466), to prawdziwa żyła złota dla portugalskich właścicieli (Jeronimo Martins). Mimo spowolnienia gospodarczego sieć zdołała w 2009 r. zwiększyć sprzedaż o blisko 30 proc., przekraczając astronomiczną kwotę 16 mld zł. Bez uwzględnienia nowych sklepów sprzedaż Biedronki rok do roku wzrosła o ponad 8 proc. Firma nie ujawniła na razie informacji o wyniku finansowym netto.

— Ubiegłoroczne wyniki są dla nas powodem do dużej satysfakcji. Utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju w trudnym środowisku makroekonomicznym jest dowodem na skuteczność naszej strategii. Naturalnie nie moglibyśmy mówić o sukcesie, gdyby nie nasi klienci — mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny firmy Jeronimo Martins Dystrybucja, prowadzącej sieć Biedronka.

Tymczasem sprzedaż portugalskiej grupy Jeronimo Martins przekroczyła w 2009 r. 7,3 mld EUR, rosnąc o ponad 6 proc. wobec 2008 r. Sprzedaż Biedronki stanowi już 50,9 proc. sprzedaży całej grupy.

Jak wiadomo, w tym roku Portugalczycy chcą zainwestować w rozwój Biedronki nawet 1 mld zł. Przekroczenie przez sieć 20 mld zł rocznej sprzedaży wydaje się więc już tylko kwestią czasu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Biedronka rośnie na potęgę