Biedronka wyciąga rękę do zgody z brandagencją

opublikowano: 18-10-2012, 00:00

Jeronimo Martins wstrzymało komornika, zapraszając do stołu prawników Wren & Rowe.

Pierwsza tura negocjacji zwaśnionych stron odbyła się wczoraj przed południem.

Z inicjatywą porozumienia wystąpił Jeronimo Martins, właściciel sieci handlowej Biedronka. Z naszej wczorajszej publikacji Portugalczycy dowiedzieli się, że w środę na godz. 12 zaplanowane było wejście komornika do ich flagowego sklepu w biurowcu firmy w Warszawie. Chcąc zapobiec skandalowi i wizerunkowym stratom, zaproponowali londyńskiej agencji brandingowej Wren & Rowe (W&R) zawarcie ugody.

„Pomimo zawisłego przed sądem sporu, strony prowadzą rozmowy w celu polubownego zakończenia sprawy” — czytamy w komunikacie podpisanym przez Jeronimo Martins i prawników W&R.Druga runda rozmów ma się odbyć dziś.

— Mamy ustalony terminarz spotkań. Klimat negocjacji jest dobry i do zawarcia porozumienia może dojść w ciągu kilku dni — mówi adwokat Grzegorz Zawada, pełnomocnik W&R.Jeżeli strony się dogadają, do procesu nie dojdzie. A w grę wchodzą niemałe pieniądze.

Agencja W&R wykonała dla Biedronki projekt opakowań, w których ta pod marką własną sprzedaje artykuły spożywcze oraz sprzęt RTV i AGD. Problem w tym, że Anglicy na pieniądze czekają od marca 2012 r. W ubiegłym tygodniu sąd wydał postanowienie o zabezpieczeniu ich planowanego powództwa. Zgodził się, aby komornik zajął

wszystkie produkty sprzedawane w opakowaniach agencji w 300 placówkach Biedronki na terenie kraju. Z naszych informacji wynika, że dług sieci to kilkadziesiąt milionów złotych. Jeronimo Martins (JM) nie bierze na siebie winy za spór i twierdzi, że to W&R nienależycie wykonało swoje zadanie. Twierdzi też, że nie jest prawdą, iż spór dotyczy kilkudziesięciu milionów złotych.

— Przedmiotem sporu jest kwota wielokrotnie niższa — zapewnia Anna Papka, menedżer ds. relacji zewnętrznych JM. Sumy nie wymienia.

— To kwota poniżej 50 mln złotych, jednak nie mogę jej podać — mówi Grzegorz Zawada.

Biedronka to największa w Polsce sieć handlu detalicznego. W 2011 r. jej przychody sięgnęły 24 mld zł. Obecnie ma 2 tys. sklepów i ponad 500 stałych dostawców. W&R to znana londyńska agencja brandingowa, od 20 lat specjalizująca się w projektowaniu opakowań dla branży FMCG. Pracowała m.in. dla Nestle, PepsiCo, Carlsberga, Heinekena.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Królak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu