BIG: 59 proc. przedsiębiorców z branży transportowej nie wybrałoby ponownie tej branży

  • PAP
opublikowano: 29-07-2019, 06:03

59 proc. przedstawicieli firm transportowych oraz 33 proc. branży handlowej twierdzi, że zakładając ponownie firmę nie wybrałoby tej branży - wynika z badania przeprowadzonego wśród mikro, małych i średnich firm, na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Badanie na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor przeprowadził Instytut Keralla Research na próbie 500 firm sprzedających z odroczonym terminem płatności, techniką wywiadów telefonicznych, kwiecień 2019 r.

Przedstawicielom mikro, małych i średnich firm zadano pytanie, czy zakładając ponownie firmę wybraliby tę samą branżę.

"Najbardziej zniechęceni są przedstawiciele firm transportowych. Sześć na 10 nie podjęłoby się ponownie uruchomienia firmy w tej branży. Kolejne miejsca (...) zajęły handel (33 proc. na nie) i przemysł (32 proc. na nie)" - czytamy w komunikacie BIG InfoMonitor.

Z zestawienia wynika, że najlepiej jest w usługach i budownictwie, ale i tu kolejny raz nie podjęłoby się działalności dwóch na 10. W usługach 21 proc. powiedziało nie, a w budownictwie 18 proc.

"Charakterystyczne jest, że transportowi, gdzie zniechęcenie do dotychczasowej działalności jest rekordowe, najbardziej dokuczają opóźnienia płatności od odbiorców usług. Mówi o nich 59 proc. przedsiębiorstw transportowych" - czytamy.

Zdaniem prezesa BIG InfoMonitor Sławomira Grzelczaka to poważne ostrzeżenie dla innych firm, uświadamiające jak niesolidni kontrahenci potrafią dać się we znaki.

"Jednocześnie najlepszy przykład na to, że samo zdobycie kontraktu nie przesądza o sukcesie. Konieczny jest jeszcze wpływ na konto za dostarczone usługi czy towary" - powiedział, cytowany w komunikacie, Grzelczak.

Jak wskazano, w połączeniu z niskimi marżami - na które transport wraz z handlem skarżą się najczęściej oraz przeregulowaniem przepisami, powstaje splot wyjątkowo trudnych warunków działania.

"Inne powody kłopotów firm transportowych to brak profesjonalnych pracowników i kapitałochłonność, czyli podobne jak w pozostałych branżach: handlu, przemyśle, usługach i budownictwie, którym dodatkowo mocno dokucza też sezonowość. Dla przemysłu i usług charakterystyczne jest też obciążenie wymogiem nieustannych innowacji" - napisano.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

BIG