Bioerg chce milionów z Unii

MZAT
opublikowano: 25-07-2011, 00:00

14,5 mln zł na promocję ekologicznych opakowań chce… ich producent.

14,5 mln zł na promocję ekologicznych opakowań chce… ich producent.

Bioerg to notowany na NewConnect producent biodegradowalnych opakowań i toreb na zakupy (zaopatruje m.in. Castoramę), chce — w ramach unijnego programu LIFE+ —zacząć edukować Polaków o korzyściach wynikających ze stosowania ekologicznych toreb.

— Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej, dzięki której Polacy nauczyliby się odróżniać rodzaje opakowań i poznali ich właściwości, szczególnie pod kątem wpływu na środowisko. Chcemy zwiększać świadomość ekologiczną — mówi Maciej Błasiak, prezes Bioergu.

Całkowity koszt projektu, zaplanowanego na cztery lata (2012-2016), to ponad 14,5 mln zł. 0,5 mln zł wyłożyć ma Bioerg, resztę — Komisja Europejska (KE) i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Spółka stara się więc o dotację zbliżoną do jej wartości (kapitalizacja to ok. 15,6 mln zł).

— Do września projekt sprawdzi NFOŚiGW, na początku 2012 r. decyzję powinna podjąć KE. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w czerwcu moglibyśmy ruszyć z kampanią informacyjną — zapowiada Maciej Błasiak.

W jej ramach Bioerg chce organizować debaty o gospodarce odpadami między samorządowcami oraz przedstawicielami świata biznesu i nauki. Ponad 2 mln zł chce wydać na promocję inicjatywy w mediach. Chce też współpracować ze szkołami i w kilkuset punktach w całym kraju wystawić gabloty demonstrujące szybkość rozkładu opakowań biodegradowalnych i tradycyjnych.

— W Polsce do tej pory zrealizowano tylko kilka podobnych projektów. Trzeba zbudować w społeczeństwie przekonanie, że warto segregować odpady, wybierać opakowania i materiały biodegradowalne, wreszcie — że zbiorowym wysiłkiem naprawdę można przeciwdziałać degradacji środowiska — mówi Maciej Błasiak.

Bioerg należy do grupy kapitałowej notowanego na GPW Ergu. W 2010 r. miał 276 tys. zł przychodów i 3 tys. zł zysku netto. W pierwszym kwartale 2011 r. wypracował 399 tys. zł przychodów i 44 tys. zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy