Biomed Lublin zainkasuje 17 mln zł ze sprzedaży praw do Lakcidu

opublikowano: 02-11-2017, 10:35
aktualizacja: 02-11-2017, 10:40

Biomed Lublin sprzedał Polpharmie prawa do produktu i marki Lakcid, Lakcid Forte oraz Lakcid L.

Giełdowa spółka zainkasuje 17 mln zł netto. Transakcja obejmuje m.in. sprzedaż rejestrów wszystkich wariantów marki Lakcid, Lakcid Forte i Lakcid L.

"Kupujący otrzyma pełną dokumentację rejestracyjną tychże produktów; przejmie również prawa do znaków towarowych oraz wszelkich praw własności intelektualnej związanych z grupą produktów Lakcid" - podano w komunikacie.

Zgodnie z umową Biomed nie zaprzestanie jednak produkcji probiotyku. W ciągu najbliższych 5 lat będzie go wytwarzał i dostarczał Polpharmie w wynegocjowanych cenach. Po tym okresie dostawy zostaną automatycznie przedłużone o kolejne 2 lata. Następnie prolongata będzie następować co 24 miesiące. Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą stronę w przypadku nie spełnienia przyjętych kryteriów umownych. 

Jednocześnie lubelska spółka uzyskała 5-letnią, automatycznie odnawialną licencję na wytwarzanie i sprzedaż substancji czynnej lub jej preparatów na  rynkach zagranicznych, za wyjątkiem 15 krajów zastrzeżonych dla Polpharma. 

- Wynegocjowane warunki uważamy za bardzo korzystne dla spolki. Będziemy mogli wciąż generować przychody ze sprzedaży Lakcidu, nie ponosząc kosztów jego dystrybucji i marketingu. Dodatkowo, pozyskaliśmy możliwość oferowania naszych produktów podmiotom, które mogą sprzedawać je pod swoją marką na rynkach zagranicznych – komentuje Marcin Piróg, prezes Biomedu. 

Wpływy ze sprzedazy zostaną przeznaczone na zapłatę 11,3 mln zł I raty zobowiązań wobec PARP. 5,7 mln zł Biomed przeznaczy głównie na inwestycje rozwojowe oraz kapitał obrotowy. 

- Na potrzeby Polpharmy będziemy produkować teraz znacznie większe ilości Lakcidu, co zwiększy zapotrzebowanie na kapitał pracujący – mówi Marcin Piróg. – Co do nakładów inwestycyjnych, to spółka wchodzi w etap rozwoju, który będzie skoncentrowany na zwiększaniu sprzedaży szczepionek BCG, Onko-BCG, Distreptazy oraz Gammy anty D – czyli produktów o najwyższej rentowności i ograniczonym, na dzień dzisiejszy, mocom produkcyjnym. Na początek chcemy dokończyć rozbudowę mocy dla Onko-BCG, co pozwoli nam potroić jego produkcję i sprzedaż już od października przyszłego roku – tłumaczy Marcin Piróg.   

Jednocześnie zarząd chce dokończyć inwestycję i uruchomić nowy wydział Distreptazy. Inwestycja podwoi moce produkcyjne oraz obniży koszty jej wytwarzania. Efekty będą widoczne w ostatnim kwartale 2018 roku.

Zarząd podkreśla, że zwiększenie możliwości produkcyjnych jest związane m. in. z planami rozwoju dystrybucji na nowych rynkach zagranicznych. Obecnie spółka realizuje procedury rejestracyjne w kilku krajach europejskich.

 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane