Biomed Lublin zwiększył zysk w 2020 r.

opublikowano: 04-03-2021, 07:31

W 2020 r. Biomed Lublin zanotował 4,4 mln zł zysku netto, o 79 proc. więcej r/r.

EBITDA zwiększyła się o 1,7 proc. do 11,7 mln zł, a przychody o 2,7 proc. do 40,1 mln zł.

W liście do akcjonariuszy, dołączonym do raportu rocznego, Piotr Fic, p.o. prezesa Biomedu, odniósł się do kwestii praca nad lakiem na COVID-19 z osocza ozdrowieńcow. To kwestia, która najbardziej rozpalała wyobraźnie inwestorów w 2020 r.

“Tuż po wybuchu pandemii koronawirusa spółka zadeklarowała, że posiada technologię, dzięki której jest w stanie wyprodukować z osocza ozdrowieńców lek na COVID-19, zawierający przeciwciała specyficzne przeciw SARS-CoV-2. Spółka jako konsorcjant projektu pn. „Badania nad wytworzeniem swoistej immunoglobuliny ludzkiej z osocza dawców po przebytej infekcji wirusowej SARS-CoV-2 i jej zastosowaniem terapeutycznym u pacjentów z COVID 19”, zgodnie z deklaracją wytworzyła w sierpniu 2020 r. pierwszą serię preparatu o roboczej nazwie Immunoglobulina anty SARS-CoV-2, który przekazała liderowi konsorcjum, Specjalistycznemu Publicznemu Szpitalowi Klinicznemu nr 1 w Lublinie, odpowiedzialnemu za realizację projektu, do przeprowadzenia niekomercyjnych badań klinicznych. Badania te są obecnie realizowane, a biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki testów stabilności wytworzonej serii produktu oraz doświadczenie Spółki w wytwarzaniu leków z osocza zawierającego specyficzne przeciwciała, w opinii Spółki istnieje duże prawdopodobieństwo skuteczności i bezpieczeństwa leku. Spółka bez konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych może po otrzymaniu osocza produkować rocznie ok. 20 000 ampułek Immunoglobuliny anty SARS-VoV-2“ - napisał Piotr Fic, który w piątek 5 marca będzie gościem czatu inwestorskiego w pb.pl.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane