Biznes efektywny energetycznie

ADAM ROWICKI, opiekun klienta biznesowego, innogy Polska
01-11-2016, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA

Czy polscy przedsiębiorcy dbają o efektywność energetyczną swoich biznesów? Załóżmy, że mam firmę i chcę zmniejszyć wydatki na energię. Co powinienem zrobić? Prowadząc biznes, zastanawiamy się, gdzie możemy wprowadzić innowacyjne rozwiązania, które pozwolą nam zoptymalizować koszty. Coraz częściej widzimy, że takim obszarem jest szeroko rozumiana „energetyka”.

To właśnie energetyka w ostatnich latach wprowadziła na rynek wiele rozwiązań skierowanych do klientów nastawionych na oszczędność i ochronę środowiska.

Jedną z usług, które oferujemy swoim klientom w innogy, jest Poszukiwacz Oszczędności. Jego celem jest określenie potencjału oszczędności energii elektrycznej i gazu. Wiedza ta w połączeniu z nowymi rozwiązaniami daje perspektywę nowych oszczędności, na których zależy zarówno przedsiębiorcom, dbającym o swoją pozycję na rynku, firmom specjalizującym się w oferowaniu takich usług, jak również gospodarce, która będzie realizowała swoje zobowiązania w stosunku do partnerów unijnych.

Mając własną działalność, w szybki sposób możemy już dziś sprawdzić, czy koszty, które ponosimy za media, czyli energię elektryczną, wodę, gaz i ciepło, są dostosowane do profilu naszej działalności.

W pierwszym kroku należy zweryfikować nasze rozliczenia. Sprawdźmy faktury za ostatni rok. Zobaczmy, czy nie ma tam czegoś, co odbiega od przeciętnego rozliczenia, co wzbudza nasz niepokój. Podkreślmy te parametry. Zaznaczmy również te wskazania, które są najbardziej kosztowne. Po drugie, spiszmy wszystkie istotne informacje o naszej działalności oraz o roku budowy obiektu, roczne zużycia mediów, stosowane systemy pomiarowe i oświetleniowe itd. Po trzecie, skontaktujmy się z naszym obecnym sprzedawcą i zapytajmy, czy ma w swoim portfolio produktowym rozwiązania wprowadzające oszczędności. Jeśli tak, to umówmy się z nim i omówmy nasze spostrzeżenia.

Dajmy sobie szansę na zmianę w kierunku firmy innowacyjnej. Jeśli nie mamy czasu na weryfikację rozliczeń, przekażmy te zadania naszemu partnerowi. On na pewno zrobi to za nas i zacznie proces realizacji audytu poprzez analizę danych, przeprowadzenie wizji lokalnej w obiekcie oraz, co najważniejsze, zainstalowanie analizatorów weryfikujących parametry techniczne.

Na podstawie uzyskanych informacji przedstawione zostanie rozwiązanie i oszczędności, jakie można wygenerować. Często istnieje możliwość wliczenia kosztów usługi w cenę np. energii elektrycznej, co daje szansę wprowadzenia oszczędności od razu po realizacji usługi. Po przeprowadzeniu takiej inwestycji koszty mediów będą niższe, dostosowane do naszej działalności. Przez wiele lat będziemy mogli spać spokojnie, obserwując, jak nasza firma rośnie.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ADAM ROWICKI, opiekun klienta biznesowego, innogy Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Biznes efektywny energetycznie