Biznes mało wie o unijnym wsparciu

Dorota Zawiślińska
opublikowano: 19-09-2016, 22:00

Zdaniem 38 proc. firm dostępne dla nich informacje o możliwościach pozyskania funduszy unijnych są zbyt skomplikowane.

Raiffeisen-Leasing we współpracy z instytutem ARC Rynek i Opinia zrealizował badanie dotyczące tego, jak przedsiębiorcy postrzegają możliwości korzystania z unijnego dofinansowania i informowanie o nich. Wniosek? Prawie 40 proc. pytanych przedstawicieli firm nie rozumie wiadomości związanych funduszami UE.

— Fundusze unijne kojarzą się przede wszystkim z bezzwrotnymidotacjami. Mało kto zdaje sobie sprawę, że UE przygotowała także instrumenty gwarancyjne, dzięki którym przedsiębiorcy mogą w łatwiejszy sposób uzyskiwać finansowanie dla swoich inwestycji — zauważa Monika Ostaszewska, ekspertka Raiffeisen Leasing. Według badania przedsiębiorcy nie narzekają na dostęp do informacji o unijnym wsparciu. Jedynie 5 proc. respondentów miała problem z ich znalezieniem. Zastrzeżenia dotyczą natomiast tego, jak napisane są informacje — czyli niezrozumiale. Zgłasza je niemal 28 proc. badanych podmiotów. W konsekwencji 21 proc. firm nie jest zainteresowanych pozyskaniem pieniędzy unijnych.

Dlatego Raiffeisen-Leasing, który od lat zajmuje się dystrybucją unijnej kasy, postanowił wyjść naprzeciw potrzebom małego biznesu i opracował stronę funduszową: www.rl- -fundusze.pl.

— Od maja 2016 r. rozdysponowaliśmy wśród polskich firm prawie 160 mln zł w ramach gwarancji Cosme i InnovFin. Na polskich przedsiębiorców czeka jeszcze 510 mln zł. Poprzez specjalną stronę chcemy wyjaśnić zasady działania programów unijnych i zachęcić do korzystania z preferencyjnego finansowania — mówi Monika Ostaszewska. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane