3. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE - Brand Rock
Spółka Brand Rock postanowiła odpowiedzieć na ogromne potrzeby realizacyjne, które w ostatnich latach pojawiły się w projektach kolejowych, ale też budowlanych. Przygotowała ofertę odpowiadającą zapotrzebowaniu rynku i realizuje ją, notując nadzwyczajne przychody. Rozwija m.in. usługi outsourcingu każdego rodzaju specjalistów dla rynku kolejowego i wokół niego.
W spółce pracuje kilkaset osób. Liczba ta się waha, ale w czasie stopniowego rozwoju koniunktury rośnie w szybkim tempie. Każdy z pracowników jest specjalistą, posiada doświadczenie w pracach kolejowych lub budowlanych. Dlatego spółka, oferując kontrahentom pracowników na konkretne stanowiska, może zaproponować osoby z wieloletnim doświadczeniem, nieprzypadkowe, lecz starannie wyselekcjonowane i wyspecjalizowane.
– Firma Brand Rock po przejęciu jej od założycieli w roku 2019 r. rozpoczęła działalność usługową w branży infrastruktury kolejowej i energetycznej. Przez ostatnie lata zdobyła doświadczenie w obu sektorach, co umożliwiło jej rozwinięcie działalności biznesowej w obu branżowych obszarach. Zaangażowanie na rynku kolejowego poskutkowało m.in. kontraktem na dostawę nowych cystern dla Ukrzaliznytsia (Państwowych Kolei Ukraińskich) w 2022 r. Spółka poszerzyła też początkowe kierunki działań o rozpoczęcie nowych operacji w niezwykle dynamicznie rozwijającej się branży elektromobilności. Przystąpiliśmy do budowy własnej sieci BeReady2GO – stacji ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych (HPC) o mocy minimalnej 200 kW – mówi Konrad Wojterkowski, dyrektor zarządzający spółki Brand Rock. – Na początku 2024 r. powstanie na lotnisku w Modlinie największy w Polsce hub ładowania EV (electric vehicles) o mocy jednostkowej do 350 kW i całościowej 2 MW. Docelowo spółka zamierza zbudować 10 tys. stacji HPC do 2030 r. – zapowiada przedstawiciel spółki.
Z analiz wielu ekonomistów wynika, że rynek samochodów elektrycznych będzie w najbliższych 10-15 latach jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarki. Warszawska spółka chce być w nim jednym z wiodących graczy. Jak dotąd buduje pozycję w tym sektorze, angażując się w rozwój infrastruktury stacji szybkiego ładowania EV. Jest otwarta na współpracę z firmami, które potrzebują stacji do rozwoju własnej floty aut elektrycznych, ale też z właścicielami gruntów w atrakcyjnych miejscach Europy.