Biznes przenosi się do sieci

Materiał Partnera
29-11-2013, 22:44

KOMENTARZ BARTOSZ TRACZYK prezes ING Usługi dla Biznesu, operatora platformy Aleo

Internet jest źródłem, w którym firmy najczęściej poszukują potencjalnych klientów. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie ING, polskie firmy najchętniej szukają nabywców swoich produktów i usług na stronach WWW firm (40 proc.) oraz poprzez wyszukiwarki internetowe (35 proc.). Dopiero na trzecim miejscu z wynikiem 34 proc. znalazły się targi branżowe.

Coraz większe wykorzystanie sieci w celach handlowych to jeden z podstawowych powodów, dla których zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do oferty platformy handlowo-aukcyjnej Aleo, która umożliwia przedsiębiorstwom skuteczne zarządzanie zakupami i sprzedażą. Pomysł na to rozwiązanie narodził się dwa lata temu, gdy w ING Banku Śląskim rozpoczęliśmy prace nad Programem 2020, który ma na celu stworzenie nowej oferty usług dodatkowych dla klientów korporacyjnych. W ramach programu przeprowadziliśmy liczne badania, które pozwoliły nam zrozumieć, co spędza sen z powiek przedsiębiorcom i jak my jako instytucja finansowa możemy im pomóc. Okazało się, że badani mają m.in. problemy ze sprawnym wyszukiwaniem i porównywaniem kontrahentów w internecie, a jednocześnie deklarują chęć korzystania z nowoczesnych platform wymiany handlowej. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw tym i innym bolączkom, dostarczając na rynek narzędzie, które nie tylko usprawni pracę, ale też będzie proste w użyciu. Choć klienci biznesowi interesują się „nowinkami”, nie od razu zaczynają korzystać ze wszystkich ich zalet. Dlatego zależy nam na tym, żeby maksymalnie ułatwić im to zadanie. Według naszych badań tylko 16 proc. polskich firm prowadzi sprzedaż w internecie, z czego jedynie ułamek stanowi sprzedaż w segmencie B2B. Celem Aleo jest poprawienie tego wskaźnika.

Perspektywy rozwoju internetowych platform handlowych oceniamy jako bardzo dobre. Pierwszym z powodów jest to, że konsumenci przenoszą zwyczaje z codziennego życia do firmy, np. osoby, które dotychczas kupowały artykuły do domu w internecie, zaczynają robić to samo w przypadku produktów dla firmy. Tak samo jest w przypadku aukcji internetowych. Za pośrednictwem sieci przedsiębiorstwa chcą również szukać kontrahentów i zacieśniać relacje handlowe. Trend ten będzie narastał. Już teraz mamy pozytywną odpowiedź ze strony rynku. W ciągu dwóch miesięcy na Aleo zarejestrowało się ponad 4,5 tys. firm, głównie z segmentu klientów korporacyjnych, co nas cieszy, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że spoty promujące Aleo wystartowały dopiero kilka dni temu. Najważniejsze jest jednak to, że rośnie liczba firm, którym dzięki Aleo udało się już uzyskać realne korzyści biznesowe.

Firmy chcą korzystać z platform handlowych i aukcyjnych, bo dzięki temu mogą liczyć nie tylko na większą wygodę, ale także oszczędność czasu i pieniędzy. Warto również zaznaczyć, że w praktyce nie ma skuteczniejszej metody negocjacyjnej od internetowych aukcji zakupowych, z których dotychczas korzystały przede wszystkim duże korporacje. ING Bank Śląski chce, aby rozwiązanie to przestało być drogie, a przez to niszowe. Dążymy do tego, aby stało się dostępne także dla małych i średnich przedsiębiorstw. W najbliższym czasie skoncentrujemy się na rozwijaniu Aleo, rozważamy także umiędzynarodowienie tego narzędzia. Jeśli jednak mówimy o ofercie e-commerce — Aleo nie jest naszym ostatnim słowem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał Partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Biznes przenosi się do sieci