Biznes reklamowy Amazona rośnie szybciej od oczekiwań

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 19-09-2018, 13:59

Biznes reklamowy Amazona rośnie szybciej niż oczekiwano na rynku zdominowanym przez Facebooka i Google’a.

Największy na świecie sklep internetowy wygeneruje w tym roku 4,61 mld USD ze sprzedaży reklam w Stanach Zjednoczonych, co stanowi 4,2 proc.  całego rynku reklam internetowych, wynika z szacunków firmy EMarketer. Wcześniej prognozowała ona, że przychody z tytułu reklam w 2008 r. amerykańskiego giganta wyniosą około 2,89 mld USD. Uaktualniona prognoza EMarketer, odzwierciedla zarówno zmianę księgową dokonaną przez Amazon, jak również zwiększony popyt ze strony reklamodawców.

Amazon
Zobacz więcej

Amazon fot. Bloomberg

Google i Facebook pozostają dominującymi firmami w segmencie reklamy cyfrowej, z łącznym udziałem sięgającym  58 proc. rynku o wartości 111 mld USD. W porównaniu z 2017 r. udział zmniejszył się z poziomu 59 proc..

Według Monicy Peart, analityczki EMarketer, Amazon jest najbliżej klientów w momencie zakupu w porównaniu z Google i Facebookiem, które są z kolei lepsze do budowania rozpoznawalności marki.

Amazon jest atrakcyjnym miejscem do reklamowania się przez sprzedawców internetowych, ponieważ wiele wyszukiwań produktów zaczyna się na jego stronie, a nie na Google Alphabet. Ponad połowa produktów sprzedawanych na Amazonie pochodzi od zewnętrznych sprzedawców, którzy płacą gigantowi e-commerce prowizję od każdej sprzedaży. Duża liczba produktów na stronie i konkurencja ze strony milionów kupców zmusza ich do reklamowania się. 

Rozwijająca się branża reklamowa pomogła wznieść kurs akcji Amazona na nowe maksima. Akcje Amazona  wzrosły w tym roku o 66 proc., a spółka z Seattle jako druga na świecie po Apple przekroczyła poziom 1 bln USD wartości rynkowej.

.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Biznes reklamowy Amazona rośnie szybciej od oczekiwań