Biznesowa „11” daje przykład

  • Marta Bellon
opublikowano: 31-01-2012, 00:00

Wrocław chce, by firmy z Polski stały się globalnymi graczami.

„Polscy czempioni” — projekt Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW), o którym pisaliśmy w ubiegłym roku, nabiera tempa. W przedsięwzięcie, które wspiera polskie firmy w ekspansji zagranicznej, zaangażowało się już 11 spółek.

— Polska była dotąd importerem kapitału i projektów inwestycyjnych. Do tej pory, jako ARAW, odnosiliśmy sukcesy w przyciąganiu zagranicznych inwestorów do Wrocławia, teraz chcemy zadziałać w drugą stronę. Zależy nam na tym, by wspierać polskie firmy w wychodzeniu za granicę, by komercjalizowały swoje idee i know how. Jeżeli tak się stanie, wszyscy na tym skorzystamy — podkreśla Tomasz Gondek, wiceprezes ARAW.

Do programu mogą włączyć się firmy, które mają co najmniej dwie niezależne spółki poza Polską lub te, którym udało się stworzyć silną markę, rozpoznawalną za granicą. Polskimi czempionami programu pilotażowego zostały już firmy: AB, Clarena, Hasco-Lek, Impel, Koelner, REC Global, Selena, Telforceone, Toya i Xantus. Niedawno dołączył do nich Kruk.

— Chcemy przede wszystkim zmienić wizerunek polskich firm za granicą. Naszym celem jest, aby za pięć, dziesięć lat we Wrocławiu funkcjonowało przynajmniej kilka firm o zasięgu globalnym. Giełdowy KRUK z pewnością ma zadatki na taką globalną organizację — mówi Tomasz Gondek.

ARAW i biznesowi liderzy w ramach projektu realizują programy, które budują za granicą wizerunek polskich firm i stolicy Dolnego Śląska.

— Pokazujemy praktyki i standardy, które należy stosować, aby odnieść międzynarodowy sukces. Wskazujemy, jaką przewagę mają polskie firmy nad przedsiębiorstwami z zagranicy. Budujemy system narzędzi, który pozwoli uwiarygodnić polskie firmy — tłumaczy wiceprezes Gondek.

W planach jest uruchomienie podobnych do wrocławskiego programów pilotażowych w 2-4 innych polskich miastach.

— Chętnie podzielilibyśmy się z innymi naszą wiedzą i modelem. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych sonduje w tym celu miasta — mówi wiceprezes Gondek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu