Biznesowa lojalność

Jacek Szymczyk
opublikowano: 11-03-2010, 00:00

Wokół współpracy polskich producentów z dużymi sieciami handlowymi narosło wiele mitów. Biznesowa praktyka dowodzi jednak, że prawdy w nich niewiele. Kiedy przed laty moja firma nawiązywała współpracę z tak znaczącym na polskim rynku podmiotem, jakim jest JMD — przekonywano mnie, że popełniam błąd. Ostrzegano, iż sieci z założenia traktują swoich kooperantów czysto instrumentalnie: wyciągają maksimum korzyści, a potem porzucają.

Dzisiaj nie mam wątpliwości — tamta decyzja okazała się bardzo trafna. Gdy decydowaliśmy się na taką kooperację, byliśmy małą, regionalną firmą. Dzisiaj jesteśmy obecni nie tylko w całej Polsce, ale też na wielu rynkach zagranicznych, nawet w… Azji. Właśnie decyzja o długofalowej współpracy z siecią bardzo znacząco się do tego przyczyniła.

Oparta na zrozumieniu dwustronnych potrzeb kooperacja zapewnia pewny, stabilny rozwój producentowi. Można planować inwestycje, wiedząc, jakich przychodów spodziewać się ze sprzedaży produkcji za pośrednictwem dużej sieci. Oczywiście współpraca musi być oparta na biznesowej lojalności oraz prawdziwym partnerstwie. Obie strony muszą rozumieć, że tylko takie ułożenie relacji daje im korzyści. Nie tylko producentowi powinno zależeć na dotarciu do klientów. Wielcy dystrybutorzy także coraz bardziej zdają sobie sprawę, że handlowanie polskimi produktami po przystępnej cenie to szansa na przyciągnięcie do ich sklepów kolejnych konsumentów.

Jacek Szymczyk

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Szymczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy