Blaski i cienie życia menedżera

DCZ, MK
opublikowano: 07-11-2008, 00:00

Często pracują po godzinach, narzekają na zarobki i brak możliwości rozwoju. Marzą o służbowym aucie i domku za granicą.

Często pracują po godzinach, narzekają na zarobki i brak możliwości rozwoju. Marzą o służbowym aucie i domku za granicą.

Większość menedżerów (ponad 70 proc.) wysoko ocenia relacje ze współpracownikami — wykazało badanie Talent Club. Cenią też sobie zajmowane obecnie stanowisko (65 proc.) i prestiż firmy (64 proc.). A wszystko to przekłada się na satysfakcję z pracy. Wpływa na nią również czas, jaki przeznaczają na służbowe zadania.

Tylko połowa badanych przyznała, że pracuje do 8 godzin dziennie, w tym 10 proc. nawet poniżej ustawowej normy. Drugą połowę stanowią ci, którzy przeznaczają na pracę znacznie więcej czasu. Najliczniejsza grupa — po 9-10 godzin dziennie (ponad 41 proc.). Ale prawie 9 proc. — poświęca firmie od 11 do nawet 15 godzin dziennie.

Bonusy i zarobki

Z czego menedżerowie są najmniej zadowoleni? Z bonusów oferowanych przez firmę i z możliwości rozwoju zawodowego, jakie ona stwarza. Typowe udogodnienia? Telefon komórkowy (ma go prawie 58 proc. ankietowanych), laptop (prawie 46 proc.), samochód (co czwarty) i służbowe mieszkanie (5 proc.). Nieliczni mają elastyczne godziny pracy (m.in. po urlopie macierzyńskim) i darmowe zajęcia sportowe.

Menedżerom nie wystarczają też obecne zarobki. Większość jest przekonana, że dostaje pensję nieadekwatną do wykonywanej pracy. Dla 70 proc. szefów wzrost pensji o połowę byłby wystarczającym argumentem za zmianą firmy.

Ale Maciej Dobrzyniecki, kanclerz Loży Gdańskiej Business Centre Club (BCC), uważa, że w okresie spowolnienia gospodarczego eskalacja żądań nie jest wskazana. Poza tym naprawdę dobrzy menedżerowie nie powinni się bać walczyć o podwyżkę.

— Ich oczekiwania zostaną spełnione. Jeśli nie w obecnej firmie, to w innej. A zmiana miejsca pracy to w obecnych czasach rzecz normalna — podkreśla przedstawiciel BCC.

Sukces niejedno ma imię

Co dla polskich menedżerów jest synonimem sukcesu i prestiżu? Wyznacznikiem spełnienia na polu zawodowym jest dla większości respondentów szacunek podwładnych (53 proc.) i kontrahentów (51 proc.). Poza tym: publikacje i komentarze w prasie branżowej (42 proc.), nagrody, wyróżnienia i uznanie przełożonych (36 proc.), zaproszenia na wernisaże i konferencje (23 proc.). Tylko 9 proc. wskazało, że szczytem ich dążeń jest gabinet prezesa.

A co jest dla menedżerów miernikiem sukcesu w życiu prywatnym? Niestety —przede wszystkim sprawy materialne. Marzy im się jacht, luksusowy samochód, domek w górach albo nad morzem, ale nie w Polsce, tylko za granicą. Zaledwie kilka osób wymieniło samorealizację, przyjaciół i szczęśliwą rodzinę.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ, MK

Polecane