Blog może stać się prawdziwym biznesem

DI
opublikowano: 29-07-2015, 22:00

Wśród polskich blogów dominują te o tematyce lifestyle oraz moda i uroda.

Następne w kolejności są tematy kulinarne i związane z podróżami. Ich autorzy nie muszą długo czekać na pojawienie się pierwszych dochodów — wynika z badania platformy Whitepress, w którym wzięło udział ponad 180 blogerów. Aby przyciągnąć reklamodawców, konieczne jest zaangażowanie w tworzenie jakościowych treści i systematyczność. Najczęściej blogerzy zarabiają na artykułach sponsorowanych i reklamach. Natomiast za najskuteczniejsze formy zarabiania na blogu uważają artykuły sponsorowane i współpracę z agencjami i markami. Za najmniej skuteczne — programy partnerskie i sieci afiliacyjne. Nie wszyscy mogą liczyć jednak, że porzucą pracę i będą żyć z bloga. Tylko niewielka grupa może pochwalić się zarobkami przekraczającymi 10 tys. zł miesięcznie. Są to zwykle projekty prowadzone przez co najmniej 5 lat, we współpracy z redakcją, posiadające powyżej 100 tys., unikalnych użytkowników miesięcznie, a wpisy są publikowane więcej niż raz dziennie. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane