Bloger robi karierę w firmie

DCZ
21-11-2008, 00:00

Firmy coraz częściej interesują się blogerami, do niedawna indywidualistami, dla których najważniejsze jest wyrażanie własnej opinii.

Firmy coraz częściej interesują się blogerami, do niedawna indywidualistami, dla których najważniejsze jest wyrażanie własnej opinii.

Wiele przedsiębiorstw, nie tylko bezpośrednio związanych ze światem nowych technologii, właśnie na blogach szuka kreatywnych i samodzielnych pracowników. W cenie jest ich umiejętność formułowania opinii, poszukiwania informacji i komunikowania się z internautami. Już wcześniej odkryto, że blogi mogą odgrywać ważną rolę w komunikacji między firmami a odbiorcami ich produktów i usług.

— Dziś blogują politycy, duchowni, dziennikarze, studenci, gospodynie domowe i firmy albo blogerzy dla firm. Informacje i opinie zamieszczane na blogach są często bardziej akceptowane przez internautów niż publikacje w poważnych czasopismach czy portalach internetowych. Najciekawsze blogi pełnią funkcję opiniotwórczą — mówi Beata Szilf-Nitka z internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Z raportu "State of the Blogosphere 2008", opublikowanego przez serwis Technorati, wynika, że 71 proc. ankietowanych uważa informacje zamieszczane na blogach za wiarygodne i prawdziwe. Coraz częściej blogi wykorzystuje się w pośrednictwie pracy, np. weblog.infopraca.pl łączy funkcję informacyjną z rozrywką. Można tam np. przeczytać, co to jest development center i dlaczego pracownicy nie lubią tej formy sprawdzania ich efektywności, czy warto wysyłać CV, jeśli firma akurat nie ogłasza rekrutacji, jak unikać błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej albo dlaczego niektóre firmy rozdają pracownikom rowery.

Według Technorati, blogi powiązane z firmami stanowią około 12 proc. całej blogosfery, a ich rola w biznesie ma rosnąć. Wykorzystuje się je także w komunikacji wew- nątrz firm. W Polsce jednak ta forma wymiany pomysłów i informacji nie zyskała jeszcze wielkiego znaczenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Bloger robi karierę w firmie