Boją się o pensje, pracują na pół gwizdka

IT
opublikowano: 01-10-2009, 00:00

Menedżerowie boją się o posady, a stres zamiast motywować do pracy, obniża ich wydajność.

Menedżerowie boją się o posady, a stres zamiast motywować do pracy, obniża ich wydajność.

Aż 46 proc. menedżerów przebadanych w ramach programu Talent Club boi się, że straci pracę. Niewiele mniej obawia się, że nie znajdzie nowej. Najmniej pewnie czują się prezesi i kierownicy działów. Cięcia pensji spędzają sen z powiek 38 proc. przebadanej kadry menedżerskiej. Tylko 13 proc. nie boi się niczego i liczy, że kolejny "pierwszy" przyniesie wyższe dochody.

Badani przyznają, że strach przed utratą pracy obniża efektywność ich pracy. Jedynie 23 proc. pracuje na pełnych obrotach, zaś 11 proc. ocenia, że swoje obowiązki wypełnia tylko na pół gwizdka. Jednak 82 proc. tych, którzy obijają się w pracy, twierdzi, że dawaliby z siebie więcej, gdyby wiedzieli, że ich praca chroni firmę przed skutkami kryzysu.

— Niestety, sytuacja, w jakiej znajduje się obecnie wielu menedżerów, nie jest motywująca ani nie stwarza dobrych warunków do pracy. Ich nastrój udziela się całej firmie. Najgorzej mają menedżerowie niższego szczebla, bo tak naprawdę nie wiedzą, czego się od nich oczekuje — słyszą o kłopotach na rynku i w firmie, dostają karkołomne zadania i słyszą pretensje wynikające z braku satysfakcjonujących ich szefów wyników — mówi Katarzyna Korpolewska, psycholog biznesu.

Z jej doświadczenia wynika, że wszystkiemu winny jest brak komunikacji w polskich przedsiębiorstwach.

— Wystarczyłoby, aby prezesi zadbali o wytworzenie wśród swojej kadry poczucia spójności zespołu i wspólnej odpowiedzialności za firmę. Równie motywujące jest wysyłanie prostych i jasnych komunikatów, aby pracownicy nie musieli domyślać się dalszych losów swojego miejsca pracy, oraz wspólne wypracowywanie różnych wariantów na najbliższą przyszłość — twierdzi Katarzyna Korpolewska.

Jej zdaniem, komunikacja w wielu firmach przypomina scenariusz brazylijskiego serialu. Zanim szef porozumie się z pracownikiem, musi upłynąć sto odcinków, w tym czasie skłóci się cała firma i wydarzy się kilka mrożących krew w żyłach, absurdalnych sytuacji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IT

Polecane