Branża odporna na wstrząsy

WIS
opublikowano: 24-06-2009, 00:00

Maspex ocenia, że mimo

Maspex ocenia, że mimo

trudnych warunków

sprzedaż firm spożywczych

wzrośnie w tym roku o kilka

procent.

Maspex Wadowice, jedna z największych i najbardziej podziwianych firm spożywczych w Polsce, ze spokojem podchodzi do ponurych prognoz i statystyk obrazujących rozwój sytuacji w gospodarce.

— Uważam, że branża spożywcza powinna obronić się przed kryzysem. Rynek żywności jest defensywny: nie znamy smaku hossy, ale też nie doświadczamy goryczy bessy. Zauważamy oczywiście pewne fluktuacje, ale na pewno branży spożywczej nie dotyczy to, co dzieje się np. w sektorze budowlanym czy motoryzacyjnym — mówi Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu Wadowice.

Przeżywa ona zmiany kosmetyczne, a nie drastyczne zahamowanie sprzedaży.

— Wydaje mi się, że w tym roku firmy z branży spożywczej mogą wypracować kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Dla producentów soków i napojów dużo ważniejsza od ogólnej koniunktury może się okazać tegoroczna pogoda. A jak widać, słońce nas nie rozpieszcza — mówi prezes Maspeksu.

Firma uzyskała w 2008 r. ponad 2,5 mld zł przychodów ze sprzedaży i 60 mln zł zysku brutto. W tym roku, mimo trudnych warunków rynkowych, liczy na mocny kilkuprocentowy wzrost przychodów i nie gorszy niż w 2008 r. wynik finansowy.

— Motorem naszego rozwoju są wprowadzane na rynek nowości i aktywna promocja naszych marek w czasie, gdy wiele firm ją ogranicza. Taką przyjęliśmy strategię. Nie planujemy w tym roku ani obniżać naszych wydatków na reklamę i marketing, ani ograniczać wprowadzania nowości. W pierwszym półroczu wprowadziliśmy na rynek m.in. ciasta instant na bazie kakao pod marką Decomorreno i musli z kawałkami owoców pod marką Lubella — mówi Krzysztof Pawiński.

Wchodząc w nowe segmenty rynku, Maspex rzuca rękawicę takim firmom z branży spożywczej, jak Nestle, Sante czy Delecta. A to nie koniec. Na drugie półrocze szykuje kolejne nowości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy