Brau Union Polska przewiduje w 2004 r. mniejszą produkcję

opublikowano: 2004-01-30 19:11

PAP: Wyprodukowanie blisko miliona hektolitrów piwa i silne promowanie marek regionalnych planuje w 2004 roku Brau Union Polska. Spółka buduje nową strategię rynkową po sprzedaży browaru Van Pur - poinformowały w piątek władze spółki.

"Rok 2004 będzie pierwszym po odłączeniu z Brau Union Polska browaru Van Pur i trudno porównywać plany z wynikami ubiegłorocznymi. Myślę, że osiągnięcie rocznej produkcji na poziomie zbliżonym do miliona hektolitrów byłoby bardzo dobrym wynikiem - powiedział w piątek w Bydgoszczy Werner Jansel, prezes zarządu Brau Union Polska (BUP).

W 2003 roku cała grupa BUP wyprodukowała około 1,3 mln hl piwa. Składa się na to także 11-miesięczna produkcja browaru Van Pur, który miał około 25-proc. udział w tych wynikach.

"Oprócz zmiany w składzie grupy Brau Union Polska, bezpośrednie porównanie ubiegłorocznych wyników i planów na 2004 rok uniemożliwia wdrażana teraz zmiana strategii rynkowej. Według niej produkty bydgoskich +Browarów Kujawiak+ i warszawskich +Browarów Królewskich+ będą wyłącznie markami regionalnymi. Pojawią się także nowe rodzaje opakowań i inne zmiany marketingowe wpływające na strukturę sprzedaży" - dodał prezes zarządu Grupy Żywiec SA Nico Nusmeier, z którą powiązane jest od ubiegłego roku Brau Union Polska.

Obaj prezesi spotkali się w piątek z załogą browaru "Kujawiak", by przedstawić plany dalszego działania firmy. Bydgoski zakład ma wyprodukować w tym roku 170 tys. hl piwa (w 2003 roku - 230 tys. hl), wykorzystując zaledwie nieco ponad 40 proc. swoich mocy produkcyjnych.