Bridgestone rozbudowuje się w Poznaniu

Firma zainwestuje prawie 700 mln zł w rozwój wielkopolskiej fabryki. Moce zakładu wzrosną o prawie jedną czwartą.

Japoński koncern Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy, fabrykę w stolicy Wielkopolski uruchomił 20 lat temu. Wtedy pracowało tu 26 osób. Dziś zakład zatrudnia już ponad 1,9 tys. pracowników. Fabryka produkuje 31 tys. opon na dobę, a w wyniku zapowiadanej inwestycji zdolności wytwórcze miałby docelowo przekroczyć 40 tys. sztuk opon.

Zobacz więcej

Fabryka opon koncernu Bridgestone w Poznaniu fot. Marcin Luton / FORUM

– Będziemy zwiększać nie tylko powierzchnię, ale i rozmiary produkcji. Na ten cel w ciągu pięciu lat przeznaczymy blisko 700 mln zł. Do 2022 r. zainwestujemy przede wszystkim w rozwiązania technologiczne umożliwiające produkcję opon nowej generacji, będziemy także modernizować i optymalizować obecnie działające linie i procesy produkcyjne - zapowiada Roman Staszewski, dyrektor zarządzający Bridgestone Poznań.

Dotychczas Bridgestone zainwestował w swój flagowy europejski zakład ponad 2 mld zł. Obecnie firma zajmuje ok. 26 ha.

Ogumienie z poznańskiej fabryki trafia do ponad 40 krajów, przede wszystkim europejskich - Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, ale również na odległe rynki np. Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Omanu czy Hongkongu. Większość opon produkowana jest jako pierwotne wyposażenie samochodów. Na gumach z Poznania wyjeżdżają z fabryk samochody osobowe Volkswagena, BMW, Audi, Maserati, Porsche, czy Mercedesa. Poznański zakład jest też oficjalnym partnerem i dostawcą opon do Astona Martina DB11.

Jesienią zeszłego roku przedstawiciele Bridgestone Poznań zapowiadali, że chcą rozbudować nie tylko fabrykę w Poznaniu, ale także drugi polski zakład – w Stargardzie Szczecińskim. Na te inwestycje planowali przeznaczyć łącznie 194 mln EUR (dziś prawie 830 mln zł). Teraz już wiadomo, że gros tej kwoty trafi do Poznania, jednak można też przypuszczać, że jeśli plany producenta się nie zmieniły, to prawie 130 mln zł włoży jeszcze w zachodniopomorski zakład. Tamtejsza fabryka zatrudniała pod koniec zeszłego roku ok. 940 osób i produkowała dziennie 4 tys. opon. Ogumienie było wykorzystywane przede wszystkim przez fabryki Daimlera, Scanii, MAN-a i Volvo.

Koncern planował również rozbudowę zakładu w Burgos w Hiszpanii. Na inwestycje w te trzy kluczowe fabryki w Europie planował przeznaczyć 266 mln EUR (obecnie ponad 1,13 mld zł).

Oprócz fabryk opon Grupa Bridgestone ma w Polsce jeszcze firmą sprzedażową, centrum usług wspólnych oraz dwa zakłady produkcyjne: Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku oraz Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie. Obie produkują wyroby gumowe i zatrudniają ponad 500 osób. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BAM

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Motoryzacja / Bridgestone rozbudowuje się w Poznaniu