Bridgestone stracił na drogiej ropie

RB, BLOOMBERG
opublikowano: 05-11-2008, 00:00

Największy pod względem sprzedaży producent opon na świecie zanotował w III kw. spadek zysków. To skutek rosnących cen materiałów. Na czysto japoński koncern zarobił 124 mln USD wobec 296 mln USD w tym samym okresie 2007 r. Sprzedaż wzrosła o 0,9 proc., do 8,7 mld USD.

Na wyniki Bridgestone’a największy wpływ miała cena ropy naftowej, która stanowi około 50 proc. kosztów. W kwartał podrożała o 58 proc. licząc rok do roku.

— Obecna zniżka cen surowca służy koncernowi i może nawet zrekompensować malejącą dynamikę sprzedaży — uważa Toru Iwai, analityk tokijskiego oddziału banku Credit Suisse.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy