British Airways nie muszą płacić pasażerom odszkodowań

Polska Agencja Prasowa SA
24-08-2005, 18:18

British Airways (BA) nie muszą płacić odszkodowań 100 tysiącom swych pasażerów, których podróże zakłócił w tym miesiącu strajk pracowników londyńskiego lotniska Heathrow - oświadczył w środę przedstawiciel Komisji  Europejskiej.

British Airways (BA) nie muszą płacić odszkodowań 100 tysiącom swych pasażerów, których podróże zakłócił w tym miesiącu strajk pracowników londyńskiego lotniska Heathrow - oświadczył w środę przedstawiciel Komisji  Europejskiej.

W lutym bieżącego roku Unia Europejska nałożyła na przewoźników lotniczych nowe, zaostrzone reguły przyznawania pasażerom materialnych rekompensat za podwójne rezerwowanie tych samych miejsc, odwoływanie lotów bądź ich znaczne opóźnienia. Jednak w opinii KE pasażerowie British Airways nie będą mogli zrobić z nich użytku.

"Reguły nie obowiązują w razie wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, których linie lotnicze nie mogły przewidzieć. Jeśli pojawiają się wątpliwości lub spór między liniami lotniczymi i pasażerami, wówczas wkracza krajowy wymiar sprawiedliwości i sprawdza, czy pasażerowie mają prawo do odszkodowań czy też nie" - powiedział Reuterowi przedstawiciel Komisji Europejskiej.

Rzeczniczka BA potwierdziła, że wnioski poszczególnych pasażerów o rekompensaty będą rozpatrywane indywidualnie.

Jak się szacuje, dwudniowy strajk tysiąca pracowników odpraw na Heathrow kosztował British Airways co najmniej 30 mln funtów, lecz w razie przyznania odszkodowań według reguł unijnych kwota ta mogłaby być ponad dwa razy większa.

Unijna stawka odszkodowań za anulowane loty wynosi 250 euro dla dystansu do 1500 kilometrów, 400 euro dla dystansu od 1500 do 3500 kilometrów i 600 euro w przypadku jeszcze większej odległości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / British Airways nie muszą płacić pasażerom odszkodowań