British Airways zwalniają 1,7 tys. pracowników pokładowych

PAP
opublikowano: 06-10-2009, 21:57

Brytyjskie linie lotnicze British Airways (BA) ogłosiły we wtorek plan zwolnienia 1,7 tys. pracowników pokładowych do  połowy listopada i zamrożenia płac tej kategorii pracowników na dwa lata. Nowi pracownicy będą zatrudniani na gorszych warunkach.

Przewoźnik twierdzi, że cięcia są niezbędne w obliczu piętrzących się strat. Związki zawodowe natomiast krytykują decyzję, wskazując, iż nie była z nimi skonsultowana, i ostrzegają, że nie jest to koniec zwolnień.

None
None

Decyzja oznacza, że liczba personelu pokładowego zmniejszy się z 14 tys. do 12,3 tys. Zwolnienia zostaną rozłożone w ten sposób, iż 1 tys. pracowników odejdzie dobrowolnie, otrzymując odszkodowania, a 3 tys. przejdzie na pracę w niepełnym wymiarze godzin. Linie zapewniają, że redukcje nie będą miały wpływu na obsługę pasażerów, ponieważ główny ciężar cięć spadnie na management.

W wydanym oświadczeniu British Airways opisały sytuację na rynku przewozów lotniczych jako najtrudniejszą od kilkudziesięciu lat. Liniom grożą straty, już drugi rok z rzędu.

"Nasze przychody spadają, dlatego musimy podjąć działania prowadzące do poprawy rentowności (...). Nie możemy ignorować faktu, iż koszty personelu pokładowego na Heathrow (główna baza BA - PAP) są dużo wyższe niż na Gatwick (regionalne lotnisko w południowo-wschodniej Anglii - PAP) i wyższe niż u naszych konkurentów (tanich przewoźników - PAP)" - głosi oświadczenie.

W ubiegłym tygodniu szef BA Willie Walsh powiedział telewizji Sky, że linie tracą ponad 1 mln funtów dziennie i w obecnym roku obrachunkowym spodziewają się straty. Walsh podtrzymał zarazem plany scalenia operacji na trasach transatlantyckich z udziałem BA, American Airlines oraz Iberii i wyraził przekonanie, że sytuacja na rynku ustabilizuje się za 6-8 tygodni.

W lecie Walsh zwrócił się do pracowników z apelem o to, by zgodzili się pracować za darmo przez jeden miesiąc lub przeszli na pracę w niepełnym wymiarze godzin. Ostatnio BA zlikwidowały posiłki na trasach europejskich i wprowadziły opłaty za wybór konkretnego miejsca.

W ubiegłym roku obrachunkowym strata BA wyniosła 401 mln funtów i była największa od czasu prywatyzacji przewoźnika w 1987 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane