Broker FM ocenia, że rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 11%

Internet Securities
14-04-2006, 11:14

Broker FM, właściciel radia RMF FM, przewiduje, że w tym roku rynek reklamy wzrośnie o około 11%. W ocenie spółki, także 11-procentową dynamikę wzrostu odnotuje rynek reklamy radiowej.

Broker FM, właściciel radia RMF FM, przewiduje, że w tym roku rynek reklamy wzrośnie o około 11%. W ocenie spółki, także 11-procentową dynamikę wzrostu odnotuje rynek reklamy radiowej, poinformował Broker w raporcie rocznym. W zeszłym roku rynek reklamy w radiu zwiększył swoją wartość o 12%.

„Oczekiwać można, iż dynamika rynku reklamy nadal będzie wysoka i w ujęciu netto (po uwzględnieniu średnich rabatów udzielanych reklamodawcom) spodziewać się można wzrostu rynku na poziomie ok. 11 % w 2006 roku. Podobnie wysoka dynamika (ok. 11%) charakteryzować będzie radio, którego wysoki przyrost budżetów z 2005 roku utrzyma się, osiągając w 2006 roku wartość ok. 490 mln zł w ujęciu realnym” – czytamy w komunikacie spółki.

W ocenie Brokera, za optymistycznymi prognozami dla rynku reklamy radiowej przemawia spodziewany wzrost dynamiki PKB i konsumpcji w Polsce, jak również zapowiedź podwyżek cen reklam w telewizji oraz atrakcyjne dla reklamodawców wydarzenia sportowe, jak mistrzostwa świata w piłce nożnej.

Udział RMF FM w rynku reklamy radiowej, według danych Expert Monitora (dane cennikowe, bez autopromocji), wyniósł w ubiegłym roku 29,8 % i był największy na rynku. Na drugim miejscu znalazło się Radio Zet (25,2 %), na trzecim Grupa Time ZPR (15,8 %), a na czwartym radiostacje Agory (7%).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Broker FM ocenia, że rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 11%