Browar Jastrzębie szturmem zdobywa rynek kapitałowy

  • Materiał partnera
opublikowano: 15-01-2019, 14:24

Koniec rekordowej emisji Browaru Jastrzębie zbliża się wielkimi krokami. Spółka podczas prawie 3-miesięcznej kampanii zdobyła ponad 2 400 000 zł od blisko 3000 akcjonariuszy. Co stoi za tak dużym sukcesem spółki?

Sukces w tym przypadku ma wielu ojców. Głównym architektem projektu jest charyzmatyczny prezes spółki – Piotr Piekarski. Człowiek, który o biznesie wie niemal wszystko. Jego wysiłek w zbudowanie browaru w Jastrzębiu Zdrój został doceniony przez mieszkańców przygranicznego miasteczka, którzy nominowali go do nagrody biznesmena roku województwa śląskiego. Nie do przecenienia jest również zespół piwowarów, który oprócz warzenia doskonałego piwa, mocno zaangażował się w kampanię marketingową emisji.

Jak biznesmen, na co dzień prowadzący spółkę notowaną na giełdzie Newconnect, wpadł na pomysł zbudowania własnego browaru? 

– Piwowarstwem interesuję się już od kilku lat. W latach 2013-2016 pełniłem rolę Skarbnika Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych, a także uzyskałem uprawnienia sędziego zawodów piwowarskich. Obracając się w towarzystwie browarniczym poznałem ludzi, dzielących moją pasję. Tak powstał browar kontraktowy Jastrzębska Akcja Piwowarska (JAP), który następnie przeistoczył się w Browar Jastrzębie – tłumaczy Piotr Piekarski.

Piotr Piekarski, prezes Browaru Jastrzębie

– Zauważyliśmy, że popyt na nasze piwa rośnie i zwiększenie produkcji jest krokiem, którego oczekuje rynek. Niestety działając jako browar kontraktowy napotkaliśmy na wąskie gardło w postaci braku środków produkcji. Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę własnego browaru finansowaną pieniędzmi uzyskanymi z crowdfundingu. Pierwszy etap realizacji inwestycji jest już za nami – spółka posiada już niezbędne zgody oraz pozwolenia, ruszyły już pierwsze prace budowlane – dodaje założyciel Browaru Jastrzębie.

Od kilku lat rynek piw kraftowych w Polsce przeżywa boom. Jest to zauważalne gołym okiem. Wystarczy spojrzeć na rosnącą jak grzyby po deszczu liczbę otwieranych multitapów – pubów posiadających bardzo szeroką ofertę piw, głównie rzemieślniczych. Obecnie rynek popularnych kraftów wyceniany jest na około 0,5% wartego 16 mld zł rynku piwa. Spoglądając w kierunku Stanów Zjednoczonych, kraju, z którego przybyła moda na piwa kraftowe, możemy wyciągnąć pozytywne wnioski dotyczące rozwoju tego segmentu w Polsce. Wartość udziału złocistych trunków warzonych w browarach rzemieślniczych stanowi tam blisko 23 proc. ogólnej wartości sprzedaży piw. Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że rynek polski również zmierza w kierunku zwiększenia udziału kraftów. Według wielu ekspertów docelowo udział sprzedaży piw kraftowych wzrośnie do około 6 proc.

Piwowarzy Browaru Jastrzębie 

Crowdfunding metodą przyciągania klientów

Wybór akcji crowdfundingowej jako metody zbierania kapitału okazał się być strzałem w dziesiątkę. Dzięki emisji akcji spółka nie tylko uzyskała niezbędne do budowy browaru środki, ale również rozgłos, który swoim zasięgiem objął całą Polskę. Na portalu społecznościowym Facebook powstała oddolna grupa zrzeszająca prawie 1000 sympatyków Browaru Jastrzębie, dzielących się swoimi spostrzeżeniami na temat piwa. Skrzynka mailowa spółki pęka w szwach od kolejnych propozycji współpracy, a sam prezes podczas każdego spotkania otrzymuje oferty od przedstawicieli handlowych lub właścicieli sklepów, chcących umieścić na swoich półkach piwa z charakterystycznym logo. Już teraz popyt na piwo kilkukrotnie przewyższył podaż, wymuszając na zarządzie Browaru Jastrzębie szybkie decyzje w postaci zakontraktowania dodatkowych 22 400 butelek piwa, które trafią na rynek wraz z początkiem lutego.

Arkadiusz Regiec, prezes Beesfundu - platformy equity crowdfundingowej, odpowiedzialnej za emisję akcji Browaru Jastrzębie, nie jest zaskoczony takim obrotem spraw – Przeprowadzenie emisji akcji na naszej platformie to nie tylko forma zdobycia środków na rozwój własnego biznesu. To również proces budowania świadomości marki, budowania sieci dystrybucji oraz zdobywania wiernych klientów – akcjonariuszy. Browar Jastrzębie jest tego doskonałym przykładem – podkreśla.

Więcej szczegółów dotyczących emisji, znajdą Państwo na stronie emisji spółki.

Emisja akcji Browaru Jastrzębie kończy się 22.01.2019 r. o godzinie 23:59.

O Beesfund

Beesfund.com to największa platforma equity crowdfundingowa w Europie Środkowowschodniej. Jako jedyna w Polsce prowadzi emisje spółek akcyjnych.

Za pomocą platformy Beesfund.com firmy pozyskały dotychczas ponad 11 milionów złotych. Equity crowdfunding to alternatywa dla finansowania bankowego czy giełdowego, umożliwiająca pozyskanie kapitału od tysięcy inwestorów. Kampanie crowdfundingowe przeprowadzone są w oparciu o publiczną emisję akcji bez konieczności tworzenia prospektu emisyjnego ani memorandum.

Dowiedz się więcej na Beesfund.com

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MATERIAŁ PARTNERA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy