Brytyjczycy uznali Wizz Air za najgorszą linię lotniczą w ubiegłym roku

Alicja Skiba
opublikowano: 2023-02-22 12:19

Wizz Air, węgierska tania linia lotnicza, został uznany za najgorszego przewoźnika w 2022 r. przez Which?, brytyjską markę promującą świadomy wybór konsumentów. W rankingu zaskakująco niechlubnie wypadło również British Airways - przekazał “The Guardian”.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Prawie połowa lotów Wizz Aira dotarła do celu z opóźnieniem w zeszłym roku, wykazała ankieta Which?. Linia otrzymała jedną z pięciu możliwych gwiazdek za doświadczenie związane z wejściem na pokład oraz z komfortem podróży.

Samoloty tej linii mają najmniej miejsca na nogi spośród wszystkich linii lotniczych. Wizz Air otrzymał “ocenę satysfakcji” konsumenckiej na poziomie 48 proc., przez co uplasował się na ostatnim, 24. miejscu w rankingu.

W grudniu ubiegłego roku brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego wyraził “istotne obawy” dotyczące “niedopuszczalnego” funkcjonowania Wizz Air, ponieważ liczba skarg pasażerów na linię była znacznie częstsza niż w przypadku innych przewoźników.

Ryanair nisko, ale tym razem nie ostatni

Powodów do dumy nie ma też irlandzki Ryanair, uznany za drugą najgorszą linię po Wizz Air w 2022 r. 23. miejsce i tak było awansem dla przewoźnika, ponieważ rok wcześniej był ostatni. 52 proc. klientów było zadowolonych z jego usług.

Podróżni zarzucali mu - podobnie jak węgierskiemu konkurentowi - brak komfortu na pokładzie, niewygodne siedzenia, problemy z jedzeniem i napojami. Pochwalili jednak za przystępne ceny.

Ryanair nie odwołał wielu lotów z mniej niż dobowym wyprzedzeniem w 2022 r., ponieważ zaledwie 0,5 proc. Z kolei jedna trzecia jego samolotów przybyła z opóźnieniem.

Tuż po nim, na 22. miejscu znalazło sie Eurowings. Tylko 53 proc. klientów było zadowolonych z podróży niemiecką linią.

British Airways wypada coraz gorzej po pandemii

Nisko uplasowało się również British Airways, które wcześniej miało dobre opinie. Flagowy brytyjski przewoźnik zajął 21. miejsce. Klienci skarżą się, że “skutecznie zmienia się w tanią linię lotniczą”.

British Airways zmaga się z problemami kadrowymi po pandemii. W 2022 r. był często zmuszony do odwoływania lotów ku irytacji podróżnych. Poziom satysfakcji klientów wobec linii spadł w ciągu roku z 63 proc. do 56 proc.