Budimex Dromex: Prace na A2 w 100 proc. prawidłowe

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 08-03-2006, 18:33

Wszystkie prace podczas budowy autostrady A-2 zostały wykonane w 100 proc. prawidłowo. Dotyczy to także papy użytej do przy budowie mostów na odcinku Emilia - Dąbie - zapewnił na wtorkowej konferencji prasowej prezes Budimex Dromex Stefan Assanowicz.

Wszystkie prace podczas budowy autostrady A-2 zostały wykonane w 100 proc. prawidłowo. Dotyczy to także papy użytej do przy budowie mostów na odcinku Emilia - Dąbie - zapewnił na wtorkowej konferencji prasowej prezes Budimex Dromex Stefan Assanowicz.

    W poniedziałek "Gazeta Wyborcza" napisała, że Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego (WINB) w Łodzi po kontroli 2 próbek nakazało wycofanie z użycia papy, która została użyta do izolacji mostów. Według dziennika, efektem może być konieczność wymiany nawierzchni drogowej wraz z papą na 33 mostach na odcinku Emilia - Dębie.

    Assanowicz podkreślił na konferencji, że kontrola WINB dotyczyła tylko 2 mostów i to tylko na nich Inspektorat stwierdził użycie złej papy. Jego zdaniem nie jest powiedziane, że będzie potrzebna zmiana nawierzchni, bowiem spółka odwołała się od decyzji Inspektoratu, a komisja powołana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ma wyjaśnić sprawę.

    Prezes uspokoił, że nawet jeśli będzie konieczność wymiany nawierzchni na dwóch mostach, to koszty takiej operacji zamkną się "w kilkudziesięciu tysiącach złotych".

    "Papa posiadała i posiada atest Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Każdej partii papy towarzyszyły certyfikaty zgodności dostarczonego materiału z parametrami określonymi w umowie, a sama papa była układana zgodnie ze sztuką budowlaną i pod kontrolą nadzoru inwestorskiego" - powiedział Assanowicz.

    Dodał, że kwestionowane przez WINB nawierzchnie mostów zostały odebrane przez nadzór zamawiającego, co potwierdzają protokoły ich odbioru.

    Jak poinformowała prezes Tegola Polska (dostawcy papy) Renata Gruszczyńska, WINB przeprowadził swoją kontrolę z naruszeniem prawa. Według niej, nie można do końca mieć pewności czy badana przez Inspektorat papa w ogóle pochodzi ze skontrolowanych obiektów, bowiem w pobieraniu próbek - co jest obowiązkowe - nie brali udziały przedstawiciele wykonawcy i dostawcy.

    "Dodatkowo pomiędzy pobraniem próbek, a ich badaniem upłynął miesiąc czasu. Tymczasem zarządzenie resortu infrastruktury mówi, iż badanie powinno być wykonane maksymalnie w ciągu 7 dni od pobrania próbek" - powiedziała prezes.

    Dodała, że takie opóźnienie mogło mieć wpływ na wyniki badania.

    Rzecznik prasowy GDDKiA Andrzej Maciejewski poinformował, że powołana przez Dyrekcję komisja zakończy pracę do 15 marca. "Dzień później zaprezentujemy jej ustalenia" - powiedział.

    Zaznaczył, że GDDKiA wyciągnie konsekwencje wobec winnych całego zamieszania.

    Budimex Dromex jest wykonawcą dwóch odcinków autostrady A2: 16-kilometrowego odcinka łączącego Dąbie z Wartkowicami i 24 kilometrowego odcinka z Wartkowic do Emilii.

    Koszty budowy tych dwóch odcinków wynoszą 102,1 mln euro, 85 proc. pochodzi ze środków unijnych. Budowa ma zakończyć sie jeszcze w tym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane