Budvar zwiększy moce i ofertę

KSA
28-01-2008, 00:00

Producent okien z PCV szykuje kolejne inwestycje, ale przejmować na razie nie będzie.

Producent okien z PCV szykuje kolejne inwestycje, ale przejmować na razie nie będzie.

Spółka ze Zduńskiej Woli kończy budowę nowego i modernizację starego zakładu produkcyjnego, które sfinansowała z ubiegłorocznej emisji akcji i dotacji unijnych. Dzięki temu znacząco powiększy moce.

— Do tej pory byliśmy ograniczeni naszymi zdolnościami i po prostu nie mogliśmy produkować więcej — mówi Marek Trzciński, prezes i główny akcjonariusz Budvaru Centrum.

W 2007 r. spółka zanotowała blisko 30-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z 2006 r. Jest w trakcie podliczania zysków z 2007 r. Budvar nie opublikuje prognoz na 2008 r., ale wcześniej zapowiadał, że przychody powinny znacząco wzrosnąć dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych.

Producent okien planuje w tym roku kolejne inwestycje. Chce poszerzyć dotychczasową ofertę o komplementarne produkty, które będzie mógł sprzedawać, wykorzystując istniejące kanały dystrybucji. Na razie prezes nie ujawnia, o jakie produkty chodzi ani jak dużą kwotę może pochłonąć inwestycja.

— Komunikat w tej sprawie powinien pojawić się do końca stycznia — tłumaczy Marek Trzciński.

Teraz, poza oknami, Bud-var oferuje m.in. parapety i rolety. Planowane inwestycje sfinansuje w pierwszej kolejności z kapitałów własnych i kredytów. W przyszłości rozważy kolejną emisję akcji.

Przy okazji debiutu giełdowego w lipcu 2007 r. zarząd zapowiadał, że rozważy umacnianie pozycji na polskim rynku dzięki przejęciom. Zbadał sytuację i na razie nie zdecyduje się na zakupy.

— Podmioty, którym się przyglądaliśmy, okazały się mało interesujące ze względu na brak wartości dodanej w postaci np. wysoko wykwalifikowanej kadry — mówi Marek Trzciński.

Tłumaczy, że nie chce domykać transakcji na siłę. Będzie się rozwijać organicznie i szczególnie skupi się na rynkach zagranicznych, na których jest już obecny, m.in. w Czechach i Niemczech.

— Te rynki bardzo dobrze rozwijały się w 2007 r. Klienci przestali kupować wyłącznie ze względu na cenę — wreszcie zaczęła się liczyć wysoka jakość — podkreśla Marek Trzciński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Budvar zwiększy moce i ofertę