Burberry i Mulberry zapowiadają spowolnienie w sektorze

KŁ, FT.COM
opublikowano: 14-10-2014, 10:20

Brytyjskie marki Mulberry i Burberry ostrzegają przed możliwym spowolnieniem w sektorze dóbr luksusowych, informuje „Financial Times”.

Dom mody Burberry ostrzegł przed trudniejszą sytuacją rynkową, która niweluje ulgę jaką przyniosło umocnienie się waluty. Choć w pierwszym półroczu sprzedaż marki wzrosła o 14 proc., perspektywa nie jest optymistyczna. 

Tymczasem firma Mulberry poinformowała, że sprzedaż w pierwszym półroczu spadła o 17 proc., w związku z czym zysk brutto będzie „znacznie poniżej dotychczasowych oczekiwań”.

Rosną obawy, że branża dóbr luksusowych ucierpi z powodu wolniejszego wzrostu takich rynków jak Chiny czy Rosja, a także zmiany trendu w modzie - odwrotu od dużych globalnych marek.

Niektórzy inwestorzy obawiają się również, że strach przed Ebolą zniechęci podróżujących konsumentów luksusowych marek z Azji i Afryki.

Bloomberg
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ, FT.COM

Polecane