Były Xerox zmierza na NewConnect

Kamil Kosiński
opublikowano: 29-07-2011, 00:00

Łódzki sprzedawca drukarek szuka kapitału. Chce wejść w segment usług zarządzania drukiem.

Łódzki sprzedawca drukarek szuka kapitału. Chce wejść w segment usług zarządzania drukiem.

Za kilka miesięcy na rynku NewConnect może się pojawić spółka XSystem. Do 1999 r. był to łódzki oddział Xerox Polska. Do dziś firma zajmuje się sprzedażą urządzeń drukujących amerykańskiego koncernu. Jej przychody w 2010 r. wyniosły około 5,5 mln zł, a zysk 250 tys. zł. Prognoza na 2011 r. zakłada 6 mln zł przychodów i 600 tys. zł zysku.

Debiut na NewConnect ma poprzedzić prywatna emisja akcji. XSystem chce z niej pozyskać 1,5 mln zł. Ma to stanowić 5,8 proc. podwyższonego kapitału spółki i dawać 3,4 proc. głosów na walnym. Proces przekształcania w spółkę akcyjną został niedawno zakończony.

— Spotkań z potencjalnymi inwestorami jeszcze nie było — informuje Piotr Wujek, wiceprezes XSystemu.

Pieniądze pozyskane od inwestorów spółka chce przeznaczyć głównie na stworzenie i promocję programu komputerowego o nazwie Centrum Usług Analitycznych. Ma on zbierać dane o zużyciu materiałów eksploatacyjnych do drukarek u firm współpracujących z XSystemem i tym samym ułatwiać organizację ich dostaw, tak by maszyny nie stały, np. z powodu braku toneru. Tego typu software powszechnie wykorzystują producenci drukarek oferujący usługę tzw. zarządzania drukiem, czyli udostępnianie drukarek rozliczane nie na podstawie ceny maszyn, lecz druku określonej liczby stron.

— Ich rozwiązania zakładają, że wszystkie maszyny pochodzą od jednego producenta i zazwyczaj wiążą się z wymianą sprzętu na produkty konkretnej marki. Naszą aplikację zaoferujemy także tym, którzy nie chcą na razie wymieniać drukarek. Zebrane przez program dane statystyczne pozwolą na złożenie im atrakcyjnych ofert wymiany urządzeń, gdy czas eksploatacji dotychczasowych dobiegnie końca — wyjaśnia Piotr Wujek.

Za pieniądze pozyskane od inwestorów firma chce też uruchomić sklep internetowy pod adresem printbull.pl i zmodernizować sklep swiatpapieru.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu