Czytasz dzięki

ByteDance może nie dotrzymać terminu na sprzedaż aktywów TikToka w USA

ARŻ, Bloomberg
opublikowano: 10-09-2020, 13:34

Jest coraz bardziej prawdopodobne, że ByteDance nie dotrzyma narzuconego przez administrację Donalda Trumpa terminu sprzedaży aktywów TikToka w USA. Powodem są przedłużające się negocjacje z potencjalnymi nabywcami, Microsoftem i Oracle.

Utrudnione rozmowy handlowe to efekt nowych chińskich przepisów, które były odpowiedzią na ruch Donalda Trumpa. Zakładają one m.in. zaostrzenia ograniczeń dotyczących eksportu sztucznej inteligencji. Microsoft i Oracle złożyły oferty przed wejściem tych zmian w życie, jednak nadal są zainteresowane kupnem amerykańskich aktywów popularnej aplikacji. 

Zobacz więcej

TikTok

Fot. Bloomberg

Każda propozycja transakcji musi zostać przedłożona do zatwierdzenia wraz ze szczegółowymi informacjami o kwestiach technicznych i finansowych, a przegląd będzie merytoryczny i zajmie trochę czasu. 

Strony nadal walczą o przedstawienie Białemu Domowi wstępnego porozumienia przed upływem tego miesiąca, chociaż nie może ono zostać sfinalizowane przed zatwierdzeniem warunków umowy przez Pekin. Możliwe jest również, że ByteDance całkowicie wycofa się ze sprzedaży, jeśli stwierdzi, że nie może zadowolić obu rządów, oferentów i własnych akcjonariuszy.

Administracja Donalda Trumpa pierwotnie chciała, by transakcja została sfinalizowana do 15 września. Analitycy i bankierzy oszacowali, że amerykański oddział TikToka jest wart co najmniej 20 mld USD, chociaż cena różniłaby się znacznie w zależności od tego, jakie komórki firmy byłyby przedmiotem sprzedaży. 

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Bloomberg

Polecane