BZ WBK chce zwiększyć udział w rynku korporacyjnym do 15 proc.

ISBNews
18-05-2015, 15:55

Bank Zachodni WBK chce być najlepszym bankiem dla biznesu w Polsce i w ciągu 3 lat zwiększyć swoje udziały rynkowe w segmencie korporacyjnym do 15% z ok. 10% obecnie. Celem jest wzrost w obsłudze handlu zagranicznego o 10-15% rocznie, pozyskiwanie ok. 500 klientów korporacyjnych rocznie oraz silna obecność w segmencie agro, poinformowali przedstawiciele banku.

"Nasze cele biznesowe na kolejne 3 lata to wzrost rocznie o 10-15% wolumenu obsługiwanych transakcji rynku zagranicznego. Chcemy rosnąć w tym tempie w 2015 i w kolejnych latach, co istotnie wpłynie na nasz udział rynkowy" - powiedział członek zarządu Michael McCarthy podczas spotkania prasowego.

Handel zagraniczny będzie jednym z kluczowych obszarów wzrostu bankowości korporacyjnej BZ WBK w najbliższych latach. Bank zamierza wykorzystać swoją silną lokalną obecność, kompleksową ofertę, zaawansowane platformy elektroniczne oraz serwis operacyjny. Będzie także wykorzystywał globalną siłę grupy Santander i jej partnerów.

"Chcemy pomagać firmom poznawać nowe rynki, pokazywać, co i jak, w jakiej branży można na nich robić. Będziemy inspirować przedsiębiorców, pomagać szukać partnerów i kontrahentów, również w krajach, które wydają się dość egzotyczne" - powiedział dyrektor zarządzania strategią sprzedaży Jerzy Śledziewski.

W tym celu bank przygotował długofalowy Program Rozwoju Eksportu, obejmujący m.in. misje gospodarcze "fizyczne" i "wirtualne", konferencje tematyczne, z którym chce dotrzeć do co najmniej kilku tysięcy polskich firm - zarówno klientów BZ WBK, jak i innych banków. Partnerami merytorycznymi programu są: Google, PwC, Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A oraz Bisnode.

"Naszą ambicją jest, by stać się pierwszym bankiem dla handlu zagranicznego. Mamy szereg argumentów, by wspierać ekspansję polskich firm na zagranicznych rynkach. Szacujemy, że nasz udział w łącznej obsłudze handlu zagranicznego to ok. 12%. On jest zdywersyfikowany geograficznie. Jesteśmy też drugim graczem w faktoringu zagranicznym i tu także będziemy się rozwijać. Inwestujemy w platformę wymiany walut, kolejne zmiany będą w czerwcu" - zaznaczył Michael McCarthy.

W ub. roku bank pozyskał ok. 500 nowych klientów korporacyjnych, a celem na ten i kolejne dwa lata jest utrzymywanie takiego wzrostu. BZ WBK oczekuje także wzrostu akcji kredytowej w tym segmencie na poziomie kilkunastu procent rocznie.

Obecnie udział rynkowy BZ WBK w obsłudze korporacji ogółem wynosi ok. 10%. Ambicją jest osiągnięcie ok. 20% udziału w rynku w dłuższym terminie i 15% w ciągu 3 lat.

"W trzyletnim horyzoncie, jeśli chodzi o udziały rynkowe chcielibyśmy się znaleźć w okolicach 15%. Chcemy być z naszymi klientami nie tylko w dobrych, ale i złych czasach. Staramy się pomóc klientom, aby mogli rozwijać biznes na rynkach, które są dla nich nowe. Bankowość korporacyjna w wielu obszarach jest trudno mierzalna. To nie tak, że największy bank jest najlepszy. Jest bardzo dużo do zrobienia. Chcemy wzmacniać stronę jakości naszych relacji z klientami. Będziemy najlepsi wtedy, gdy oni nam to powiedzą" - podkreślił dyrektor sieci sprzedaży korporacyjnej Artur Chodacki.

Obecnie bank przygotowuje się także do silnego wejścia w segment agro, którego perspektywy ocenia bardzo pozytywnie. O zainteresowanie banku tym sektorem decyduje jego rosnące znaczeniem dla polskiej gospodarki. Jest on także jedną z lokomotyw polskiego eksportu.

"Prace są w toku, na bardzo zaawansowanym etapie. Latem będziemy w stanie ogłosić coś konkretnego. Chcemy traktować ten sektor jako strategiczny dla banku. Ten obszar będzie odnotowywał bardzo intensywny wzrost w ciągu 3-5 lat. Dlatego mocno zainwestowaliśmy w ekspertów. Nie będziemy przekształcać modelu dystrybucji. Chcemy to realizować w sposób zintegrowany" - powiedział McCarthy.

Bank prowadzi obsługę firm w 12 centrach bankowości korporacyjnych, w których pracuje 200 wyspecjalizowanych bankierów korporacyjnych.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / BZ WBK chce zwiększyć udział w rynku korporacyjnym do 15 proc.