Cadbury kupi dział Pfizera za 4,2 mld USD

Agnieszka Morawiecka
18-12-2002, 00:00

Cadbury Schweppes, producent Dairy Milk i Stimorol, kupi za 4,2 mld USD (16,3 mld zł) Adamsa, ramię Pfizera produkującego m.in. gumy do żucia. Transakcja pozwoli Cadbury stać się drugim na świecie graczem, kontrolującym 26 proc. rynku. Największy rywal — Wrigley’s, producent gum Orbit — ma obecnie 31 proc. udziałów. To nie pierwszy tegoroczny zakup Cadbury. W czerwcu koncern kupił Stimorol i V6 — marki należące do duńskiego koncernu Dandy.

Pfizer, największy na świecie producent farmaceutyków, sprzedaje swoje aktywa, aby skoncentrować się na inwestycjach w nowoczesne preparaty medyczne. W ciągu roku chce także pozbyć się działu produkującego akcesoria do golenia — Schick-Wilkinson Sword.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Morawiecka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Cadbury kupi dział Pfizera za 4,2 mld USD