Cadbury Schweppes poprawił wyniki dzięki redukcji kosztów

(Marek Druś)
opublikowano: 23-02-2005, 12:52

Cadbury Schweppes, jeden z największych na świecie producentów słodyczy i napojów orzeźwiających zanotował 18 proc. wzrost zysku netto w 2004 roku. Brytyjski koncern zniwelował negatywny wpływ różnic kursowych i spadku popytu w Europie na wyniki obniżając koszty działalności.

Cadbury Schweppes, jeden z największych na świecie producentów słodyczy i napojów orzeźwiających zanotował 18 proc. wzrost zysku netto w 2004 roku. Brytyjski koncern zniwelował negatywny wpływ różnic kursowych i spadku popytu w Europie na wyniki obniżając koszty działalności.

- 2004 rok był doskonały dla Cadbury Schweppes. Spółka rozwinęła działalność na kluczowych rynkach, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych – powiedział prezes Todd Stitzer.

Cadbury Schweppes miał 431 mln GBP zysku netto w 2004 roku. Średnia prognoz analityków jest o 4 mln GBP niższa. Sprzedaż wzrosła o 8 proc. do 6,7 mld GBP. Zysk przed opodatkowaniem, amortyzacją wartości firmy, uwzględniający transakcje jednorazowe, wzrósł o 1,2 proc. do 933 mln GBP. Analitycy spodziewali się wyniku o 3 mln GBP niższego.

Realizacja strategii obniżania kosztów, m.in. dzięki 10 proc. redukcji zatrudnienia, przyniosła w ubiegłym roku brytyjskiej spółce 75 mln GBP oszczędności. Cadbury Schweppes oczekuje, że w tym roku mogą one sięgnąć 100 mln GBP.

Wbrew kiepskim nastrojom panującym dziś na londyńskiej giełdzie akcje Cadbury Schweppes drożeją o 2,25 proc.

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane