Cadillac ma dość GM

RAV,BLOOMBERG
10-03-2010, 00:00

General Motors ciągnie w dół producenta luksusowych aut. Zaczęło się odcinanie pępowiny.

General Motors ciągnie w dół producenta luksusowych aut. Zaczęło się odcinanie pępowiny.

Cadillac, amerykański producent aut luksusowych, który powstał w 1909 r., nie chce być już kojarzony z właścicielem — General Motors (GM).

— Koncern, któremu udało się osiągnąć wyżyny jakości, nie chce być powiązany z firmą, która ciągnie go w dół. Ubiegłoroczne bankructwo GM spowodowało spadek wiarygodności — komentuje John Grace z firmy konsultingowej BrandTaxi.

W efekcie sprzedaż Cadillaca skurczyła się o 32 proc. Aby poprawić wizerunek, firma zaczęła usuwać z salonów logo GM oraz zmieniać adresy e-mailowe (z @gm.com na @cadillac.com).

— Cadillac nie będzie prowadził też wspólnych kampanii reklamowych z GM — mówi Nick Twork, rzecznik luksusowego producenta.

Zdaniem dilerów Cadillaca, trzeba brać przykład z japońskiej Toyoty, która w 1989 r. wprowadziła na rynek luksusową markę Lexus.

— Ludzie nigdy nie zapomną, że Cadillac należy do GM, ale kiedy wchodzą do naszego salonu, to chcą kupić luksusowe auto, a nie zwykłe GM — zapewnia David Butler z Suburban Cadillac, dilera ze stanu Michigan.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV,BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Cadillac ma dość GM