CallPage zgarnia 17 mln zł na rozwój

opublikowano: 19-07-2018, 16:45

Start-up odrzucił ofertę kupna złożoną przez spółkę telekomunikacyjną. Wybrał rozwój z inwestorskim wsparciem - przekonał do siebie m.in. polsko-izraelski fundusz TDJ Pitango Ventures.

CallPage na celowniku inwestorów był już od dawna. Spółka powstała trzy lata temu – pierwsze kroki na rynku pomagali jej stawiać fundusz AIP Seed Capital i prywatny inwestor, którzy na jej rozwój wydali wówczas 180 tys. zł. Niewiele później firma zrealizowała kolejną rundę inwestycyjną, tym razem z udziałem m.in. Mariana Owerki, współtwórcy Bakallandu, Rafała Brzoski z InPostu i Tomasza Misiaka, współzałożyciela WorkService’u, współtworzących fundusz venture capital bValue. Inwestorzy wyłożyli 2 mln zł. Pułap obecnej tury inwestycyjnej jest już znacznie wyższy. Firma pochwaliła się właśnie, że na dalszy rozwój zebrała kolejne 17 mln zł i rozpoczęła współpracę z funduszami TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest i Market One Capital. Odrzuciła tym samym ofertę kupna biznesu złożoną przez jedną z firm telekomunikacyjnych. 

Już nie dziwi niebieska słuchawka CallPage, która coraz częściej pojawia się w internecie i zachęca do dokonania zakupu czy uzyskania dodatkowych informacji — tłumaczy Ross Knap, prezes CallPage (na zdjęciu z zespołem i inwestorami).
Zobacz więcej

Już nie dziwi niebieska słuchawka CallPage, która coraz częściej pojawia się w internecie i zachęca do dokonania zakupu czy uzyskania dodatkowych informacji — tłumaczy Ross Knap, prezes CallPage (na zdjęciu z zespołem i inwestorami). ARC

Planuje przekształcić swój produkt w platformę do zarządzania wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmach. Obecnie udostępnia widget do zainstalowania na stronach internetowych, który ma za zadanie ułatwić i przyspieszyć kontakt z potencjalnymi klientami. Osoby zainteresowane ofertą ze strony internetowej firmy za jego pośrednictwem mogą pozostawić swój numer telefonu, system automatycznie powiadamia o tym konsultanta lub sprzedawcę. Kontakt z klientem, jak wylicza  CallPage, może zostać nawiązany w mniej niż 30 sekund. System pozwala także na analizę zachowań użytkowników strony internetowej. 

Korzysta z niego ok. 3 tys. firm (jest udostępniany także poza Polską), w tym UPC, Virgin Mobile, Medicover i Coral Travel.

Spółka postawi teraz na zwiększenie aktywności w zakresie badawczo-rozwojowym. Od strony technologicznej – skupi się na wprowadzeniu do systemu sztucznej inteligencji i machine learning, biznesowej – popracuje nad zwiększeniem aktywność na rynkach zagranicznych, głównie w USA. 

- Mamy przewagę nad konkurencją - możemy tworzyć produkt na polskim rynku, a sprzedawać go globalnie. Koszty, jakie ponosi nasza konkurencja w Kalifornii, w naszym przypadku są pięciokrotnie mniejsze. W Krakowie mamy zaplecze znakomitych specjalistów. Nie chcemy na razie z takiej przewagi rezygnować i przenosić siedziby do USA — zaznacza Ross Knap, prezes CallPage, cytowany w komunikacie firmy. 

Zdaniem Marcina Kurka, partnera zarządzającego Market One Capital, CallPage wpisuje się w obecne trendy rynkowe dotyczące rozwoju narzędzi wspomagających kontakt z klientami, zmierzające w stronę rozwiązań głosowych jak np.  Cortana Microsoftu czy Alexa Amazona.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / CallPage zgarnia 17 mln zł na rozwój