Camphora otuli dzieci kocykami z alg

ANB
opublikowano: 25-04-2014, 00:00

Camphora Studio rozpocznie sprzedaż tekstyliów z bambusa z dodatkiem alg morskich. Będzie też pracować nad tkaniną z bursztynem.

Spółka Greygo, właściciel marki Camphora Studio, oferującej produkty dla dzieci wykonywane z ekologicznych, głównie bambusowych tkanin, rozszerza asortyment. I stawia na innowacyjny koncept. W maju wypuści na rynek pościel, kocyki, pieluszki czy rożki dla niemowląt z tkaniny wykonanej z włókna bambusowego, połączonego ze sproszkowanymi algami morskimi (zmieszane w proporcji 50 proc. do 50 proc.).

Ekologiczny surowiec

Algi znajdują szerokie zastosowanie np. w kosmetyce, są bogate w mikroelementy, mają właściwości regenerujące i energetyzujące.

— Mają działanie antyalergiczne, antybakteryjne, leczą podrażnienia, pielęgnują skórę i co nie mniej ważne, są niezwykle miękkie w dotyku. A my specjalizujemy się w tkaninach ekologicznych i wciąż poszukujemy nowych inspiracji — zaznacza Bogumiła Węglarska, właścicielka marki Camphora Studio.

Jak dodaje, tkanina z algami będzie wykorzystywana do produkcji tekstyliów dziecięcych, które firma planuje sprzedawać przez własną witrynę internetową i za pośrednictwem sklepów partnerskich. Trafi również do przemysłu i w postaci materiału będzie sprzedawana innym podmiotom z branży odzieżowej.

Biznes z inwestorem

Marka Camphora na rynku pojawiła się w 2012 r. Jej właścicielka zaczynała od produktów z antyalergicznego włókna bambusowego, wchłaniającego wodę skuteczniej niż bawełna. Koncept spotkał się z zainteresowaniem przedstawicieli Bełchatowsko-Kleszczowskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego, realizującego program Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, wspierający powstawanie i rozwój innowacyjnych biznesów w Polsce (Działanie 3.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka). W grudniu 2013 r. doinwestowano go kwotą 160 tys. zł i powołano spółkę Greygo. Pieniądze pozwoliły na rozwój konceptu i zaplanowanie następnych kroków. Firma zapowiada kolejne nowości. Będzie pracować nad tkaniną, tym razem z dodatkiem bursztynu.

— Tkaniny wykonane z niecodziennych surowców będą w Polsce coraz powszechniejsze — wzrasta świadomość konsumentów i zainteresowanie ekologicznymi produktami — twierdzi Bogumiła Węglarska.

160 tys. zł Tyle pieniędzy na rozwój biznesowego konceptu otrzymała Bogumiła Węglarska, właścicielka marki Camphora Studio.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu