Carrefour otworzył sklep w stylu omnichannel

opublikowano: 18-12-2017, 17:47

W warszawskim centrum handlowym Atrium Promenada powstał niecodzienny punkt handlowy – Carrefour Pro. Zainstalowano w nim innowacje i technologie, nad którymi spółka pracowała od kilku lat.

O nurcie omnichannel, czyli łączeniu możliwości handlowych, jakie dają kanały online i offline, w kraju dyskutuje się już od dawna. Ale firmy dopiero szukają sposobów na jego implementację i testują nowe rozwiązania. Swój nowy koncept, realizujący założenia wielokanałowości, właśnie wcielił w życie Carrefour. W Atrium Promenada w Warszawie powstał sklep stanowiący niejako podsumowanie dotychczasowych prac firmy w Polsce w zakresie innowacji i nowych technologii cyfrowych. 

Nowy koncept handlowy - Carrefour Pro
Zobacz więcej

Nowy koncept handlowy - Carrefour Pro ARC

Klienci w Carrefour Pro mogą zrealizować klasyczne zakupy, wybierając produkty spośród dostępnych na półkach, ale jeśli danego artykułu spożywczego lub przemysłowego nie znajdą, mogą od razu zamówić go ze sklepu internetowego. W placówce w tym celu zainstalowano 19 interaktywnych ekranów. Zamówienie można złożyć za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mój Carrefour, skanując kody QR przypisane do poszczególnych produktów. Zamówione zakupy zostaną dostarczona na wskazany adres, można je będzie także odebrać w specjalnym paczkomacie umieszczonym przed centrum handlowym. Dodatkowo w stacjonarnym sklepie promowane są również produkty dostępne w sklepach internetowych Carrefour.pl i eCarrefour.pl. 

Wdrożona została także, znana już z innych placówek sieci, usługa scan&go, która automatyzuje proces sprzedaży produktów. Klientom pozwala na samodzielne skanowanie kupowanych produktów i dokonanie mobilnej płatności za pomocą elektronicznego portfela Masterpass od Mastercard.  

Dodatkowo na terenie sklepu umieszczony został „fakturomat", w którym klienci sami mogą sobie wydrukować fakturę za zakupy.

Carrefour w Polsce od dłuższo czasu szuka innowacji również wśród start-upów, m.in. za pośrednictwem inkubatora C4 Retail Lab. W listopadzie firma ogłosiła, że w laboratoryjnym supermarkecie na warszawskiej Białołęce będzie testować m.in. inteligentne wózki na zakupy połączone z kasą samoobsługową (projekt SmartCart).  

A jak z wdrażaniem strategii omnichannel radzi sobie branża handlowa w kraju? Sprawdzała to niedawno firma Lizard Media. Na warsztat wzięła 11 sieci handlowych - księgarnie, dyskonty spożywcze oraz hipermarkety budowlane. Z analizy tej wynika, że 91 proc. sklepów aktualizuje stany magazynowe na stronach internetowych w czasie rzeczywistym, 64 proc. pozwala klientom odebrać zakupiony online towar w sklepie stacjonarnym, a 55 proc. – oddać go w stacjonarnej placówce. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Carrefour otworzył sklep w stylu omnichannel