Carte blanche e-przedsiębiorców

BARTOSZ CIOŁKOWSKI, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe
aktualizacja: 28-09-2017, 08:27

Sprzedaż internetowa to naturalne środowisko rozwoju płatności elektronicznych, dlatego prym wiodą przelewy bankowe i płatności kartą. I to mimo zaskakującej żywotności płatności „za pobraniem”, którą jako preferowaną w badaniu Shoper nadal wskazuje ok. jednej piątej internautów.

Postępująca cyfryzacja jest jednym z powodów rosnącej popularności kart płatniczych, którymi wg danych Blue Mediów online płaci już ponad połowa internautów. Dzięki portfelom cyfrowym i rozwojowi płatności bezgotówkowych w świecie offline karty płatnicze w sieci będą coraz powszechniejsze.

Do korzystania z kart w sklepach stacjonarnych Polacy zdążyli się już przyzwyczaić i często nie wyobrażają sobie bez nich codziennych zakupów.

Ponadto kartami można już opłacać „za pobraniem” przesyłki zamawiane przez internet u kurierów DPD i InPost oraz w placówkach Poczty Polskiej. Online Polacy też płacą kartą coraz częściej. Wg danych NBP w całym 2015 r. dokonano 25,2 mln takich transakcji, zaś w 2016 r. było ich już 39,7 mln.

E-konsumenci mają teraz nową opcję płatności online w postaci portfeli cyfrowych, takich jak Masterpass.

Nasze rozwiązanie jest dostępne u większości internetowych sprzedawców w Polsce oraz wszystkich największych integratorów płatności online. W portfelu Masterpass dane karty płatniczej konsument zapisuje tylko raz, a przy kolejnych zakupach musi jedynie wybrać jedną z kart z listy. Dzięki temu płacenie kartą w sieci jest znacznie szybsze i wygodniejsze, a bezpieczeństwo zapewnia szyfrowanie danych i technologia tzw. tokenizacji.

Płatność kartą w internecie oznacza takie same gwarancje bezpieczeństwa transakcji jak płatność kartą w sklepie stacjonarnym. Jeśli natomiast zamówiony towar jest niezgodny z opisem lub nie został dostarczony, klient ma prawo skorzystać z usługi chargeback. Dla klienta z zagranicy, który chciałby dokonać zakupu w polskim e-sklepie, płatność kartą lub portfelem Masterpass bywa często jedyną możliwością na zrealizowanie transakcji. Jak sami internetowi sprzedawcy wskazywali w badaniu ARC, to właśnie zwiększenie sprzedaży zagranicznej jest największą szansą dla branży e-commerce (22 proc. odpowiedzi). Konsumenci doceniają zalety kart, a wprowadzenie portfeli cyfrowych przyspieszy ich popularyzację w e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy odpowiadają na ten trend, są na dobrej drodze do wyeliminowania „porzuconych koszyków”.

Dzięki portfelom cyfrowym i rozwojowi płatności bezgotówkowych w świecie offline karty płatnicze w sieci będą coraz powszechniejsze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BARTOSZ CIOŁKOWSKI, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

e-Gazele / Carte blanche e-przedsiębiorców