CBOS: 73 proc. Polaków uważa, że zdrowo się odżywia

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-11-2005, 19:08

73 proc. Polaków uważa, że odżywia się zdrowo, 40 proc. deklaruje, że prawie zawsze sprawdza datę przydatności do spożycia kupowanych produktów - wynika z przekazanego w piątek PAP sondażu CBOS "Upodobania kulinarne, nawyki żywieniowe i zachowania konsumenckie Polaków".

73 proc. Polaków uważa, że odżywia się zdrowo, 40 proc. deklaruje, że prawie zawsze sprawdza datę przydatności do spożycia kupowanych produktów - wynika z przekazanego w piątek PAP sondażu CBOS "Upodobania kulinarne, nawyki żywieniowe i zachowania konsumenckie Polaków".

    Większość z grupy osób deklarujących zdrowe odżywianie stanowią ci, którzy pozytywnie oceniają swoje warunki materialne. Odsetek osób stosujących zasady zdrowego żywienia rośnie wraz z poziomem ich wykształcenia - wynika z sondażu.

     Według niego, zdecydowanie zwiększyło się spożycie warzyw i mięsa drobiowego, spadła natomiast liczba osób codziennie jedzących owoce między posiłkami z 45 proc. w 2000 r. do 32 proc. w 2005 r. Ponadto, więcej kobiet (37 proc.) niż mężczyzn (27 proc.) codziennie zjada owoce. Najrzadziej owoce spożywają ci, którzy oceniają swoje warunki materialne jako złe.

     Mieszkańcy wielkich miast częściej nie jadają rano śniadań, a także co najmniej trzech posiłków w ciągu dnia. Mieszkańcy wsi odżywiają się bardziej regularnie, jednak jedzą mniej owoców.

     Do codziennego "przegryzania" słodyczy lub chipsów między posiłkami częściej przyznają się kobiety niż mężczyźni, a także uczniowie i studenci.  

     Z sondażu wynika, że diety są bardziej popularne wśród kobiet niż mężczyzn, stosują je osoby dobrze wykształcone, mieszkające w wielkich miastach i dobrze oceniające własne warunki materialne. Przestrzeganie diety ze względów zdrowotnych zadeklarowało 15 proc. badanych, a w celu poprawienia swojego wyglądu 11 proc.

     Większość Polaków (73 proc.) jada główny ciepły posiłek w ciągu dnia na ogół w domu. Najczęściej wymieniane przez Polaków składniki wymarzonego obiadu to rosół, kotlet schabowy, gotowane ziemniaki i surówka. 54 proc. ankietowanych twierdzi, że obecnie jada mniej mięsa wołowego niż piętnaście lat temu, a także pije więcej wody mineralnej.

     40 proc. Polaków prawie zawsze sprawdza datę przydatności do spożycia kupowanych produktów, a 15 proc. deklaruje, że nie robi tego prawie nigdy. Świeżością i jakością kupowanej żywności częściej interesują się kobiety niż mężczyźni - wynika z sondażu.

     W ciągu ostatnich pięciu lat zmalała liczba osób, które twierdzą, że nigdy nie wyrzucają niewykorzystanych produktów żywnościowych: pieczywa (z 48 proc. do 43 proc.), warzyw i owoców (z 54 proc. do 45 proc.), mleka i jego przetworów (z 67 proc. do 57 proc.) oraz mięsa i wędlin (z 67 proc. do 54 proc.).

    Sondaż przeprowadzono w dniach 5-8 sierpnia 2005 r. na reprezentatywnej próbie 949 dorosłych Polaków.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane