CEDC dostał zielone światło na produkcję i sprzedaż w Rosji

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 15-07-2011, 00:00

Znany producent wódek przedłużył na 5 lat zezwolenia na działalność zakładów na kluczowym rynku.

Znany producent wódek przedłużył na 5 lat zezwolenia na działalność zakładów na kluczowym rynku.

Central European Distribution Corporation (CEDC), producent takich wódek jak Żubrówka, Absolwent, Bols, Parliament czy Zelyonaya, poinformował, że odnowił i przedłużył na okres pięciu lat wszystkie wymagane zezwolenia (w sumie 13) na produkcję, magazynowanie i sprzedaż hurtową wyrobów spirytusowych dla zakładów produkcyjnych w Rosji.

— Mamy nadzieję, że gdy proces odnawiania zezwoleń w rosyjskiej branży alkoholi (dla producentów, hurtowników, detalistów) się zakończy, to cały tamtejszy rynek się ustabilizuje. CEDC pozostaje liderem rosyjskiego rynku pod względem ilości i wartości sprzedaży oraz udziałów. Nasze plany na 2011 r. przewidują m.in. zmianę opakowania wódki Zelyonaya, marki numer jeden w Rosji. Niedawno wprowadziliśmy też wódkę ze średniej półki cenowej — Sotkę i mamy zaplanowany jeszcze jeden debiut na ten rok — mówi William Carey, prezes CEDC.

Według analityków, firma ma w Rosji jeszcze spory potencjał rozwoju.

— Odnowienie zezwoleń dla zakładów w Rosji to informacja zgodna z oczekiwaniami. Grupa ma tam przed sobą jeszcze dużo pracy w celu zwiększenia udziałów i poprawy wyników. Ma jej w tym pomóc przede wszystkim realizowane w tym roku wprowadzanie nowych marek i odświeżanie istniejących. Inwestycje w rynek są jednak kosztowne, a ich efekty odroczone w czasie, dlatego nie należy się spodziewać rewelacji w tegorocznych wynikach spółki. Potencjał zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych w Rosji jest jednak wciąż spory, m.in. z uwagi na rozdrobnienie rynku — mówi Jakub Viscardi, analityk Domu Maklerskiego IDMSA.

Ofensywa marketingowa CEDC w Rosji wydaje się uzasadnionym posunięciem także z uwagi na fakt, że grupa ma tam już pięć zakładów, w tym cztery produkujące wódki i jeden wytwarzający niskoprocentowe napoje alkoholowe — tzw. RTD.

W 2010 r. udział rynku rosyjskiego w przychodach grupy CEDC przekroczył 60 proc. Rynek polski jest obecnie na drugim miejscu, a na trzecim jest węgierski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy