Ceneo o świątecznych zakupach w sieci

DI, Ceneo
opublikowano: 02-12-2010, 17:13

Duża część Polaków albo już zaczęła kupować prezenty albo ma zamiar zabrać się za to w najbliższej przyszłości.

Najwięcej ankietowanych przez serwis Ceneo, planuje kupno świątecznych podarunków w pierwszej połowie grudnia – aż 46% . To wtedy sklepy przeżywają największe oblężenie. Są wśród nas jednak i tacy, którzy czekają do ostatniej chwili i dosłownie kilka dni przed Wigilią pędzą do sklepów.

Do świąt bardzo starannie przygotowują się także sklepy internetowe. Kuszą klientów promocjami, konkursami i mnogością oferty. Wszak każdy sprzedawca zdaje sobie sprawę z faktu, że w tym okresie Polacy zostawią w e-sklepach masę pieniędzy. Niektórzy w dwa miesiące są w stanie zrekompensować sobie całkiem nieudany rok na rynku

Badania Ceneo pokazały, że w świątecznym kupowaniu bardziej aktywne są kobiety. To one deklarują, że kupią większą liczbę prezentów ale za to w niższej cenie. Kobiety także wcześniej zabierają się do świątecznych zakupów.

Okazało się także, że preferujemy kupowanie stosunkowo tanich prezentów – niemalże połowa ankietowanych na jeden prezent wyda od 50 do 100 zł.

Za to marzymy o telewizorach, telefonach i aparatach fotograficznych. Zestawiając ze sobą te dane wygląda na to, że duża część z nas na gwiazdkę nie dostanie tego o czym marzy najmocniej. Czyżby czekały nas kolejne stosy praktycznych i nudnych prezentów?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, Ceneo

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu